Hallo,
ik heb een Golf 1 uit '83. Het was voorheen een 1,1, maar heb hem zelf omgebouwd naar 1800.
Deze motor heeft als motorcode 'GX', en komt uit een Golf 2 uit '87.
Voordat de motor ingebouwd werd heb ik vervangen/gerepareerd:
*Kleprubbers
*Alle pakkingen
*D-riem
*Kleppen opnieuw ingeschuurd
Wanneer ik de bougiekabel van cilinder 1 verwijderde, bleef de motor precies net zo doorlopen.
De 4-gasmeting gaf ook een HC-getal van 3000-4000 weer, wat al meer dan 10x te veel is.
Na lang zoeken naar vacuumlekken e.d. heb ik toch maar besloten om de kop te verwijderen.
Wat mij toen opviel is dat cilinder 1, 2 en 3 mooie bruine uitlaatkleppen hadden, en dat cilinder 4 alles pikzwart was.
Ook heb ik de kleppen even getest, door de kleppen dicht te zetten en de poorten vol met een vleoistof te zetten. Allen waren dicht.
Wil iemand mij een duidelijke uitleg geven over wat ik kan uitsluiten? En mij van dit misschien wel kleine probleem afhelpen??
Groeten,
Jeroen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je had beter een lektest kunnen doen doormiddel van druk op de cilinders te zetten,dan had je kunnen luisteren waar je een lekkage hebt.
Is er niet iets mis met de ontsteking van de eerste cilinder?
Hans
Nee, dat dacht ik in ieder geval niet. Ontsteking wordt gewoon geregeld via een verdelerkap. En het is de eerste cilinder die blijkbaar niet goed meedoet.
18 jaar
Met cilinder 1 bedoel je de vliegwielzijde?? (ffe wat uitsluiten)
Wat hier voorkomt is het lek zijn van de remboosterslang aan de onderzijde, 2 cm voor het eind van de slang waar hij op het inlaatspruitstuk zit. Kun je meestal niet met het blote oog van boven af zien. Geeft teveel lucht en dus een onbrandbaar mengsel wat zwart kan uitslaan op kleppen en bougie.
Even testen, of losnemen en afdoppen, en je weet of je probleem in het rembekrachtigercircuit zit.
Daarna: Zeker weten of je ontsteking hebt op cil 1; middels lamp of beter nog scoop
Daarna: Compressiedruk meten (vaste of gebroken zuigerveren)
Cilinderkop heb ik inmiddels vervangen. Motor loopt al iets beters, nu reageerd de 1ste cilinder (d-riem zijde) ook op het verwijderen van de bougiekabel.
Maar nu, heb de boosterslang op lekken gecontroleerd. En de slang zuigt ook lucht aan als die eraf getrokken wordt bij stilstaande motor. Maar heb wel een vreselijk hard rempedaal... en dat wordt ook niet beter bij lange ritjes.
Moet ik toch denken aan een vacuumlek ergens?
18 jaar
vloeibare pakking in je vaccuum pomp?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar