close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Stationair ploffen Golf Cabrio 1982

Bouwjaar: 1982, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 i DX

Probleem met stationair draain van de motor.
Dan is er nl 1 cilinder die niet mee doet, de 1e of de 4e, ligt er aan hoe je de ontsteking plaatst.
Hij loopt dan op 3 cil.
Als ik de bougiedop van de cil haal merk ik geen verschil.
Andere ontsteking geprobeerd, nieuwe contactpunten geplaatst met rotor en verdeler, nieuwe kabels en bougies.
Kan er ergens speling op zitten zodat de contactpunten niet open gaan in een bepaalde stand?

Wie kent dit verschijnsel??

Geplaatst door

Postie (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb wel een keer meegemaakt dat een lagertje van de rotoras een beetje speling had waardoor de contactpunten niet altijd de juiste afstelling hadden
heb je ook al gekeken of alle 4 nokken even hoog zijn op de rotoras ?
groeten jan

dit probleem is voor 95% zeker te wijten aan luchtlekkage van de remboosterslang, onder het spruitstuk aan de onderkant van de slang. (dus niet met blote oog te zien) Lekkage tussen spruitstuk en kop kan ook

1% als bovenstaande niet werkt is klep met veel te weinig speling die dus niet afdicht. Als dit het geval is kun je de kop er afhalen om een nieuwe klep en zitting te plaatsten. (is verbrand dan)
Hier kom je achter door compressie te meten op de bewuste cilinder.

4% voor rotte injector, verplaats deze eens naar een andere cilinder, gaat je probleem mee dan moet je ze alle vier vervangen. Blijft je probleem en is bovenstaande 96% niet aan de hand dan kan het ook de brandstofverdeler zijn. Dan moet je het debiet meten.

succes

audia4 0
badge

18 jaar

Het is niet een cilinder, omdat als ik de verdeler 180 gradem draai en de kabels ook verander het probleem naar een andere cilinder gaat.
Ik denk ook niet dat het lucht lekkage is.
Het probleem nog een maal uitgelegd: Stationair loopt de motor op 3 cil. Cil 1 doet niet mee, vonkt ook niet heb ik vernomen.
Nieuwe rotor en verdeler, nieuwe contactpunten, kabels en bougies zijn goed.
Haal ik de verdeler los en draai deze 180 graden op de oliepomp as en verander de kabels ivm met ontstekings volgorde, dan doet de 4e cilinder niets...

Postie 0
badge

18 jaar

kortom, dan heb je het probleem eigenlijk zelf al gevonden; probleem zit in het ontstekingshuis.

Zou zelf even zoeken voor heen huis van een dx van 1983 of later, die hebben elektronische onsteking zonder contactpunten dus. Dat scheelt onderhoud en delen die stuk kunnen.

Moet dan wel een stukje kabelboom en het onstekingsmodule ook meenemen.

audia4 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.