close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: motor loopt slecht

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 td

hallo deze golf loopt prima als die koud is maar als die warm is dan komt er een tik in het blok en loopt heel schomelig en rookt veel zwart maar het zijn de verstuivers niet wat zal dit zijn lekke klep?? maar kan die dan ook gaan tikken als die warm is?? hij verbruikt geen olie mvg floris

Geplaatst door

floris3072 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

floris meet de compressie eerst eens dan weet je of je druk verliest.
hoe weet je dat het de verstuivers niet zijn.
staat je pomp goed afgesteld.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

de verstuivers zijn getest en compressie komen niet boven 12 bar dan weet ik niet wat een diesel moet hebben maar bij druk verlies kan de motor dan ook beginnen met tikken

floris3072 0

18 jaar

floris 12 bar is niet veel voor een diesel voor een benzine motor zou het netjes zijn.
ligt er geen wervelkamer terammelen want als dat zo is moet je er niet meer mij rijden.
heb je iemang bij je in de buurt met verstanfd van zakken wel eens laten luisteren want dat lijkt me wel verstandig in dit geval.
en wat die compressie betreft je motor is dus aan revisie toe.
groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

de compressie blijkt goed te zijn zal het dan toch een lekke klep kunnen zijn we dachten eerst de brandstof pomp maar als de motor warm word komt er een tik in het blok en gaat het blok slecht lopen en wil dan slecht starten en als de motor koud is is het starten lopen wie heeft nog een idee wat dit kan zijn mvg floris

floris3072 0

18 jaar

als je denkt dat de compressie goed is waarom zoek je dan nog naar een lekke klep 12 bar is voor een diesel veel te weinig wacht maar tot het begint te vriezen
het blok zal dus toch uit elkaar moeten en als je dan alles goed nakijkt kom vanzelf het euvel tegen wat de tik veroorzaakt

12 bar dat klopt ook niet dat lag aan die meter maar als je een beetje een idee hebt dan weet je ook als het nog de mooite waard is om dat ding uitelkaar te halen en niet te veel kosten achter weg komen

floris3072 0

18 jaar

Beste Jan T, toevallig las ik over die rammelende wervelkamer. Heb je daar ervaring mee? Want ik denk dat ik dat ook heb bij mijn golf als ik het zo hoor.
Laatst had de motor een pissende verstuiver en begon de motor heftig te kloppen. Nozzle's vervangen en klop was weg en tik verscheen.
weet je hoe is zo'n losse voorkamer te repareren is? Bij voorbaat dank.

simms 0

18 jaar

jan ja we hebben er wel mee temaken gehad.
in het ergste geval was de wervelkamer in de zuiger geslagen.
het probleem om er achter tekomen is dat de kop eraf moet.
dan kun je er nieuwen in zetten en een ander soort pakking bij monteren en en dan heb je geen last meer.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Bedankt Jan T, ik ben weer wat wijzer.

simms 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.