close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: motor loopt volgas

Bouwjaar: 1999

passat 1.9 TDI, AJM motor.
motor liep volgas +/- 5500 omw/min.
bij intrappen rempedaal zakte het toerental naar stationair, en bij loslaten weer naar volgas.
min pool van de accu losgehaald voor een paar uurtjes.
vooralsnog reageerd alles weer normaal.
dealer gebeld:" nog nooit meegemaakt".
iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt.

Geplaatst door

jjbuis (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk temperatuurzender kapot 4polige in waterhuis,hierdoor verkeert signaal naar de ecu,raakt dan in de war en slaat dan op hol..

Heb het ook nog nooit gehoord alleen maar door een te hoog oliepeil zodat motorolie wordt aangezogen.
Anders storing uitlezen misschien electronische gaspedaal??

Benny1078 0
badge

19 jaar

Bij veel dieselsystemen van tegenwoordig worden ook de rem
en koppeling pedalen van een schakelaar voorzien.
Dit is om de ecu van nog meer informatie te voorzien .
Vaak als je gas geeft en tegelijk op de rem trapt daalt het toerental.(deze situatie komt in de praktijk natuurlijk haast niet voor).
Maar dit is wel normaal.
Conclusie:
Er is iets(een defect) waardoor de motor sneller gaat draaien.
En je laat hem weer stationair lopen met je rem.(normaal)
En je remschakelaar is goed(grapje)
Lijkt het probleem al iets minder vreemd toch?
Nu moet je alleen zoeken waardoor de motor zelf gas geeft.
Omdat ik vaak het " ophol slaan " veroorzaakt zie worden door
motorolie in het inlaatsysteem zou ik dat eerst controleren.
Uitlezen kan ook .(maar eventuele fouten wel goed beoordelen).
Ophol slaan kan ook div pompfouten genereren bij sommige merken.
Oiram.

Maar als tie op hol slaat door olie aan te zuigen, dan stopt de motor toch niet meer?.
Dan kun je hem alleen nog maar stoppen met de auto in de vier te zetten en de koppeling los laten.
Als tie dan nog stopt!.
Want hij zuigt alle olie op en draait dan in elkaar.
Of is dit gedrag nog op een andere manier te beinvloeden.

primera p11 0

19 jaar

alvast bedankt voor jullie reacties.
de dealer had het ook over vacuumslangen. lijkt me onwaarschijnlijk omdat het probleem zich nog niet heeft herhaald.
dan zal hij het nl.constant moeten hebben.
kan wel ff kijken naar de egr klep.
bij deze auto al twee keer ontdaan van aanslag(inwendig) omdat de klep dan niet sluit en blijft "tikken".(km stand 240.000).
kan ik gelijk een blik werpen in het inlaat kanaal.
de schakelaars op rem- en koppelingspedaal zijn ook voor de cruisecontrol, en het klopt dat je rempendaal altijd voor je gaspedaal gaat.
ff zoeken nog dus.

jjbuis 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.