Hallo,
de motor van mijn auto loopt al na anderhalve km warm. Na twee uur stilstaan is de motorblok nog zo warm dat hij niet zonder handschoenen aan te raken valt. Ik heb alles nagekeken wat ik maar kan. olievloeistof, koelwater van de radiator,radiator zelf, aandrijfriemen , al de buizen van en naar de radiator en de rotor van de koeling.
De rotor draait heel vlot,al de rest wordt na enkele minuten draaien gloeiend heet.
Weet iemand misschien waar het probleem kan zitten ?
ook al is ie oud, er staan pas 135000 km op de teller.
alvast bedank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de waterpomp goed.
groetjes jan.,
[quote=jan T]is de waterpomp goed.
groetjes jan.,[/quote]
Tja, ik heb er helaas geen idee van hoe ik die waterpomp kan nakijken.
Is het mogelijk om zoiets on-line uit te leggen ?
15 jaar
Hey , ook effe een gigantische sorry omdat ik je vergat te bedanken voor je antwoord.
Bij deze dus. bedankt.
15 jaar
Stroomt er weer koelvloeistof terug het reservoir in als je erin kijkt ( zonder dop ) ??
Zo niet,zal de pomp wel niet meer werken,en dat kan het snel warm lopen ook verklaren.
15 jaar
bedankt voor je antwoord.
er stroomt weer koelvloeistof terug in het reservoir. ook alle verbindingen van en naar de radiaror worden warm en de verwarming van de auto werk evengoed als voordien.
15 jaar
Even voor de duidelijkheid,
Hij loopt al na een aantal km warm,maar wat is warm ? loopt de meter normaal op of loopt hij het rood in,of loopt hij 'gevoelsmatig' warm ?
Gr Stefan
15 jaar
Hey stefan,
de motor van mijn auto loopt na een aantal km echt knoerheet.( ongeveer na twee km). Vanmorgen héél vroeg ben ik nog maar eens beginnen sleutelen en zoeken. Natuurlijk niks gevonden dat abnormaal was ,maar de auto was ook nog koud. daarna ben ik hier een blokje om gereden ,met de motorkap open. Daardoor heb ik gezien dat er een lek zat in het reservoir van de koelvloeistof. De sensor die bovenop zit is gewoon afgebroken net boven de schroefdraad. Eén verbinding werd dus wel bovenaan warm maar niet tot helemaal beneden.
Door het waterreservoir hermetisch dicht te maken , gewoon met wat rommel uit mijn garage, heb ik ontdekt dat dan wél alle leidingen volledig warm worden maar niet meer gloeiend heet. Ik heb nu een nieuwe sensor besteld en hopelijk is daarmee alles weer in orde. De waterpomp en radiator zijn echt volledig in orde.
ik wil via deze ,jou en al de anderen van wie ik zoveel goede raad kreeg, heel hartelijk bedanken. Ik mag dan wel een vrouw zijn, dat bakje is mij goud waard. ik hoop er echt nog een aantal jaren mee te kunnen rondbollen.
Nogmaals , hartelijk dank.
Groetjes. Caro.
15 jaar
nou caro hetr maakt niks uit of je een vrouw ben maar ik hoop dat je het lek boven water hebt.
groetjes jan.
Ook altijd leuk om te horen dat een vrouw zo'n werkzaamheden verricht!
En hopen dat het inderdaad nu in orde blijft!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar