Volkswagen GOLF: motor management lampje

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BCA, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

probleem met starten etc ... eerst WW erbij zoeken kijken niet meten conclusie krukas sensor defect of bobine ... naar garage gesleept .... uitgelezen en gemeten conclusie EGR klep defect en voor zekerheid de Kkr as sensor vervangen opnw uitgelezen kleine buurt/ uitlesing gereset .
Oke klaar ophalen en betalen ! auto start loopt mooi rijd lekker , tja dan op naar Frankfurt .. alles is oke .. aangekomen auto gestalt klaar ... 3 uur later even boodschappen doen , stap in de auto start en ga rijden en JA HOOR lampje (2 motor management- storing in uitlaatsysteem) brand en gaat niet meer uit.
Info bellen naar garage .. uitgelegd zo en zo .. antw was loopt de motor goed , houd hij niet in met rijden waarschijnlijk iets met uitlaat(gassen) als de auto goed rijd dan is er geen acuut probleem??? kan ik gewoon rijd of .... ?

Wie o Wie weet hier raad mee en over ?

Alex

Alexks

Geplaatst door Alexks (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik ben het absoluut niet met die garage eens. Die lampjes zitten er niet voor niets in.
Er is een probleem ergens en zonder uitlezen weet je niet wat en dus ook niet wat de gevolgen zijn.
Die gevolgen kunnen lopen van (bijna) niets te merken, via verhoogd brandstof verbruik tot aan mogelijke dure gevolgschades.

Ik zou een andere garage gaan zoeken.

Alexks (0), 6 jaar geleden

Ja dan moet ik wel eerst weer ff 450 km naar Nederland rijden eer ik er weer terecht kan voor diagnose .
Ja ik vond het ook geen fijn verhaal ... ( en op de heenweg niets geen centje last .

Dank voor je support

Alex

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

In Frankfurt hebben ze ook garages.

Alexks (0), 6 jaar geleden

ja dat weet ik , maar kan de kosten niet terug halen

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

De kosten van een defecte katalysator die sneuvelt op de terugweg dan wel? Ik denk het niet.
En hoezo kosten terug halen? Is dit soms nog garantie?

Alexks (0), 6 jaar geleden

Ik dacht het toch even wel , als ik b.v. om 12 uur de auto laat repareren en om 4 uur weer defect is .. lijkt het mij normaal als het om dezelfde klacht gaat dat dat kosteloos verholpen word exl de evt onderdelen.

alex

ABruintje (0), 6 jaar geleden

Maar je geeft in je openingspost aan lid te zijn van de WW, heb je geen europa service ?
Als je dit niet hebt word het een probleem voor jou.
Wat wil je van je garage, dat hij alles laat maken nu je in het buitenland bent ?
Hij kan ook niet via de telefoon onder motorkap kijken.

Geen WW dan is de enige optie toch een garage in de buurt te zoeken.
Diagnose is vaak niet eens zo duur, voor een paar tientjes lezen ze hem uit en geven ze je advies.
Ga dan wel naar een VAG garage, die hebben de juiste spullen om het uit te lezen.

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Tja, tot die garage van jou zegt dat het een compleet ander probleem is, dat toevallig diezelfde dag gebeurde.
Je hebt immers eers zo'n 500 kilometer storingvrij gereden, het zou zo maar eens waar kunnen zijn.
En zonder uitlezen weet je dat niet en kun je niets bewijzen.

Alexks (0), 6 jaar geleden

Hert lampje heeft nog nooit gebrand (dan alleen bij het starten) en nu na de EGR klep vervangen te hebben gaat het lampje branden , kan een toevalligheid zijn , ik weet het niet ??
Ik ben lid van de WW dus dat is geen probleem , het gaat mij meer om het hoe wat en waarom dat opeens brand , en de adviesen verhalen erom heen , de een verteld dit de andere dat etc er is geen een sluitend verhaal over de evt mogelijkheid waardoor het zou kunnen branden.
Dus uitlezen bij de VAG geeft zelfs een wisselend antw (heb er al 3 gehad) over een mogelijkheid dan word het toch wat moeilijk als je van de (specialist) div diagnoses krijg ... vandaar mijn vraag op PROBLEM Car wie heeft hier ondervinding mee in de Praktijk en niet via een boekje .

Alex

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

In de praktijk lees ik eerst de foutcodes uit, anders wordt het gokken. Enne, gokken is dokken.

Dat er geen sluitend verhaal is, klopt. Dat is ook technisch onmogelijk zonder de foutcodes te weten.
Er zijn tientallen, zo niet honderdtallen, redenen en oorzaken waarom dat lampje gaat branden.

Alexks (0), 6 jaar geleden

Juist en daardoor eerst maar weer eens opnw laten uitlezen , want het apperaat van de WW is toch wel even iets anders dan dat je het op de Pc / VAGcom laat doen , we zullen het bij terug (of eerder) gaan meemaken ;-)


alex

ABruintje (0), 6 jaar geleden

Dus je neemt het risico om terug te rijden ?

Waarom niet de WW (ADAC in Duitsland) er even naar laten kijken, kost je helemaal niets.
en misschien heb je geluk en schakelt de WW een lokale dealer in, gebeurd in Duitsland ook vaak.

Maar goed, het is jou keuze. Succes met de terugreis.

Alexks (0), 6 jaar geleden

Ik neem het in gedachten , en over 3 weken ga ik er weer ee aan de slag


dank voor support

alex

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.