close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Motor nog soms op noodprogramma

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 100PK 240 Kw

Motor soms op noodprogramma

Auto niet lang in bezit.
Motor ging regelmatig op noodprogramma ..laten uitlezen en met de tips het kan aan zoveel zaken liggen , zeker 5 stuks werd ik naar huis verwezen en moest maar in de komende weken een afspraak maken.

Dus EGR gereinigd de storing komt minder terug.(ovrigens flink verroet en verstopt)
De EGR afgedopt (Met een plaatje) en de storing komt steeds minder terug
Ik moet ook zeggen dat de motor wat losser komt (heeft enige tijd bij garage gestaan)

Maar tijden het warmworden (eerste 5 minuten moet ik voorzichtig met het gaspedaal omgaan)
Komt hij regelmatig weer op noodprogramma

Het lijkt wel of turbo wat stroef beweegt. Soms tijden constante snelheid verschuift er iets in de motor het lijkt dan of je eventjes van een heuveltje afrijd 1 a 2 seconden en alles gaat weer prima..

Ik heb van alles op deze site gelezen..en wil graag turbo reinigen ..en als het mogelijk is met een spuitbusje
Ik kan namelijk heel de turbo nauwlijks zien laat staan demonteren.

Welk spul gebruik ik het best en waar laat ik de inhoud van dit busje..
Door aan te laten zuigen via de interkooler en door de motor naar turbo.
Ergens gelezen om verstuiverreiniger via deze weg door de motor te sturen.
Of moet de uitlaat er af om de juiste plek te treffen..
Ovrigens het inlaatkanaal is bedekt met een laagje het lijkt wel grafietvet.
Moet ik hier ook iets aan doen, gezien toen EGR klep er naast lag.

Vakantie staat voor de deur.

Graag een reactie ..John

Geplaatst door

Johniserook (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gevaarlijke zaak om met reiniger in de turbo te spuiten en zo te reinigen, ook al omdat die troep ook nog door de motor zal gaan.
Zit er een katalysator onder de auto, zo ja kat vervanger( lege buis) of leegmaken dat ding.
EGR is dicht, goede zaak, dat versmerigd het hele inlaat traject met roet, welke met de olie uit de carterventilatie een koek vormt.
Vandar dat ik de carter ventilatie ook omgelegd heb buiten het inlaat traject om.
Heb je ook een Intercooler?, dan ook leegmaken, zal wel mooi wat olie in zitten.

Inlaat traject schoonmaken, Inlaatspruitstuk demonteren en handmatig reinigen.

Het volgende geheel op eigen risico!!
Soms wordt de turbo gereinigd door remmen reiniger uit een spuitbus door het inlaat traject te spuiten in kleine gecontroleerde hoeveelheden, maar met de motor op 2000 toeren.
Houd een plankje gereed om zodra de motor op hol probeert te slaan de inlaat daarmee af te sluiten, vooral NIET met je hand proberen...

Persoonlijk zou ik de turbo demonteren en schoonmaken, dan weer het geheel met nieuwe pakkingen monteren.
Doordat de EGR nu is afgesloten wordt het traject niet meer verkoold.

Hier een link naar een VAG groep site met how to do's in PDF formaat.
http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID...
Succes.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

http://www.abconprodukten.nl/Vervuiling....

dit bovenste geeft het gewenste resultaat, gebruik NOOIT een remmenreiniger, en zeker niet met een warme turbo, gegarandeerd brand!!, ook is remreiniger is een vluchtig goedje en geeft niet het gewenste resultaat.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.