ik wil een afn motor (110 pk tdi. uit 97'r golf) inbouwen in een golf tdi met een 1z motor( 90pk, 95'r).
heeft iemand dat weleens gedaan of weet iemand of t mogelijk is? Of dat ik op bepaalde punten moet letten?
bvd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je hebt wel veel geduld en moed nodig want ecu etc moet over gezet worden. denk aan codes etc.
Dag 126,
het remsysteem van een 90 pk. is veel lichter uitgevoerd dan van een 110. 110 heeft achter schijven en voor grotere dubbelgeventileerde schijven, dat heeft de 90 pk.niet vlg mij.Ook de schokbrekers voor zijn vlg.mij dikker dan van een 110. Ook heeft de 110 vlg.mij stabilisatie stangen die de 90 niet heeft. De katalisator MOET dezelfde code hebben anders krijg je met de keuring [als ze het zien ] problemen. Brandstofleidingen en rest van de uitlaat moet je zelf maar ff vergelijken. Het is natuurlijk prettig als je auto zometeen met 110 pk. beter en sneller loopt maar hij zal ook innerent moeten remmen en veren. De 110 beschikt niet voor niets over een ander rem/veersysteem
Groeten,
Hans
18 jaar
Dag 126,
idee....met al die obd en chiptuning/powerbox opties moet het toch mogelijk zijn om uit je huidige motor [of als die kapot is zo'n zelfde] ook minmaal 110 te halen
Hans
18 jaar
hallo hans. aan de schokbrekers is niets anders het is het zelfde onderdeel no. kat is bij apk voor diesels niet verplicht. de remmen zijn vanaf een bepaald bj al aangepast.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar