auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter: motor ploft in uitlaat

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: ajt

auto met ca 75000 km op de klok , motor loopt voor mijn gevoel niet helemaal strak stationair .
In de uitlaat hoor je de motor ploffen ,zoiets als bij benzineautos waar een lekke klep is.
Tot een bepaald toerental is "ploffen"ook merkbaar met rijden.
Kent iemand dit probleem , ik heb zelf nog niet naar de auto gekeken omdat klant nog geen afspraak heeft gemaakt voor onderzoek .

Geplaatst door

gardejonge (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bennie kijk eerst de spanning van je distributieriem na dit wil nogal eens rekken en moet dan nagesteld worden doe je dit niet dan loop de boel in de soep.
daarna de brandstofpomp timing controleren met de testkast en gelijk de riem spanning van deze riem afstellen.
dan nog de storingen uitlezen maar daar kan je ook mee beginnen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Heb al een paar keer mee gemaakt bij een 2.5 tdi dat de onderste krukaspoeli uitgesleten is.
Dus goed kijken of de distributie op tijd staat en pomptiming controleren met testkast.

Groetjes Boudewijn

steenstra 0
badge

18 jaar

Uitslaan van de krukaspoelie is alleen van toepassing (normaal gesproken) op de ABL en de 1x motoren. 4-cilinders dus. Dit is een AJT of een ACV motor. Ik zou beginnen met de pomp/distributieriem te controleren en af te stellen. waarschijnlijk zit hier iets niet goed.

vw4 0
badge

18 jaar

Inmiddels de auto gecontroleerd op timing : krukas en nokkenas staan op tijd ,brandstofpomp uitgemeten en op tijd gezet maar probleem blijft . Timing controleren met testkast lukt bij mij niet ,diagnose tester geeft geen foutmeldingen . Krukaspoelie lijkt mij ook nog in orde ,rubber voelt steving aan ,poelie slingert niet met draaiende motor . Iemand nog andere ideën ?

gardejonge 0
badge

18 jaar

bennie dan is het denk ik toch wijs om dat even telaten controleren zodat hij ook met draaiende motor goed staat wat tussen meetklok en tester zit wel eens verschil.
als alles daarmee in orde is kijk dan eens naar de egr klep of die goed werkt ik heb bij een t4 nog niet veel mee gemaakt maar je weet maar nooit.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.