Volkswagen CADDY SDI 51 KW BESTEL: motor rookt gigantisch met koude start

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BDJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 51

beste,

ik heb sinds 3 dagen een caddy gekocht voor mijn beginnend bedrijfje,

nu startte die gisteren niet, ik anwb gebeld en uiteindelijk kwam de beste man met het advies om hem vol te tanken (zat nog net een kwart tank in), brandstoffilter te vervangen, en het luchtfilter.

zo gezegd zo gedaan, nadat het vervangen was en volgetankt was startte die perfect, alleen rookt die nu gigantisch met een koude motor(wit/grijs) wanneer de motor 5/10 minuten loopt is het probleem weg?

wat kan dit zijn?

met vriendelijke groeten
Bas Kleijn

baskleijn

Geplaatst door baskleijn (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 4 jaar geleden

Als hij gelopen heeft, en je zet hem uit , en je start hem daarna weer , blijft hij dan ook roken ?
Zit er nog een koudstartversneller op ?

jaker (0) PRO, 4 jaar geleden

Motor bdj pompverstuiver zonder turbo, het lijkt er wel op dat er een verkeerde brandstof in de tank zit,ik weet niet hoe vaak je de caddy gestart heb sinds de aankoop,maar gezien de symptonen lijkt het wel of er benzine bij de brandstof zit.
na tanken met diesel start de motor weer omdat de verhouding benzine diesel zich mengt.
Beste is om de inhoud van de tank te vervangen voor 100 % diesel.
Mogelijkheid 2 is met een (klein risico op schade) gewoon door te rijden en de tank zo snel mogelijk aan te vullen met diesel,dit alles als er geen andere problemen zijn zoals b.v een defecte koppakking(komt zelden voor overigens)

Opperbeun (0), 4 jaar geleden

Controleer je brandstof filter even.
Als deze helemaal zwart heb je dikke kans dat je brandstofpomp ( welke aangedreven wordt door je nokkenas) lekt dan komt er motor olie bij je diesel.
Bij te lang doorrijden gaan je verstuivers eraan.

baskleijn (0), 4 jaar geleden

Vandaag meer gehoord van de garage,

Verkeerde brandstof heb ik sowieso niet getankt, wat de vorige eigenaren hebben gedaan kan ik niet zeggen natuurlijk, maar lijkt me sterk dat je benzine tank als er diesel staat op de tankdop...

Volgens de garage ingesleten cilinderkop door het bekende verstuiverslijtage

Iemand nog een goed adresje om de kop te laten reviseren?

Groetjes

jaker (0) PRO, 4 jaar geleden

Wat die verkeerde brandstof betreft,daar zou je nog van opkijken,vraag maar eens aan de wegenwacht,
Heeft de garage 1 of meer verstuivers gedemonteerd om de slijtage vast te stellen?,het is van buitenaf niet zichtbaar.
Een gereviseerde kop is moeilijk,er zijn wel cilinderkoppen met stalen inpers bussen,maar de ervaringen hiermee zijn wisselend,een nieuwe ruil cilinderkop(wel duurder) is beter .
Voor wat het waard is,mijn ervaringen met uitgesleten verstuivergaten is: eerste maal 's morgens zeer slecht aanslaan,daarna de hele dag geen last meer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.