het betreft hier een VW Golf cabrio uit '95 met een 1.8 motor.
In het begin sloeg de auto regelmatig spontaan af, met name op de snelweg. Ik zette de auto aan de kant en meestal kon ik hem direct weer starten en doorrijden. Het probleem doet zich nu steeds vaker voor, ook niet alleen meer op de snelweg maar praktisch overal. Als de motor dan af is geslagen kan ik de auto ook niet zo makkelijk weer starten.
Ik heb het volgende inmiddels vernieuwd:
- brandstof pomp
- brandstof relais
- brandstof filters
- bovenste deel v/d carburateur
- bougies
- kabels + verdelerkap
- ontsteking
- bobine
- einddemper
+ contactblokje
na het vervangen van het contact blokje slaat hij wel weer minder af en krijg ik hem wel weer makkelijker aan.
heb het idee dat er misschien een relais stuk is die contact doorschakelt want af en toe heb ik geen contact met het dashbord en start hij niet,kan het zijn dat dit het relais 30 is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit geen nokkenassensor op,wat hij hebt uitgelezen is de hall-gever met storing "geen signaal",dat hoort zo,bij draaiende motor is die storing weg.
Propbleem zit waarschijnlijk in het contactblokje,rommel eens met de sleutel aan het slot op het moment dat ie niet wil aanslaan.
Ricky
Zelfde probleem gehad bij Passat '95 2.0. Lag toen aan relais 30, dit is 1 van de 2 specifieke VW-motor relais'. Zichtbaar doorgebroken soldeerverbinding in relais.
17 jaar
dit ook al eens gehad,zat een breuk in de zekkerings kast,beweeg tijdens het starten de kast maar heen en weer,start hij wel weet je dat je daar in de buurt moet zoeken.
gr Hans l
na het vervangen van het contact blokje slaat hij wel weer minder af en krijg ik hem wel weer makkelijker aan.
heb het idee dat er misschien een relais stuk is die contact doorschakelt want af en toe heb ik geen contact met het dashbord en start hij niet,kan het zijn dat dit het relais 30 is?
rammelen met de zekerings kast levert tot nu toe niks op.
nou ik in de goede hoop relais 30 gehaald blijkt dit relais helemaal niet in de zekering kast te zitten.
er zit in 1 relais sparing wel een bruggetje van 2 contacten.
Deze storing klinkt toch echt in de richting van een te heet geworden soldeerverbinding. (Komt vaak voor)
De soldeerverbindingen in de CPU kan te heet worden waardoor het tin smelt en geen of slecht contact geven.
Maar het kan ook onder het dashboard nabij de zekeringhouder voor komen.
Meestal ligt de oorzaak in het teveel stroon trekken van het cirquit. Controleer het laadtstroomvermogen van de dynamo, de werkstroom van de fan en aanjager en vergelijk deze met de in de tabellen aangegeven waarden.
Door vervuiling van de rotoren welke in deze onderdelen zitten kan er een vorm van sluiting ontstaan.
Deze onderdelen kennen een zodanig lage weerstand dat deze niet middels de reguliere meters te meten is. Meet daarom de stroom welke door de geleiders wordt opgenomen.
Ik heb ook al eens zoiets gehad met een audi 90.
Heb toen draden naar binnen getrokken vanaf de bobine en vanaf de brandstofpomp.
2 voltmeters aangesloten en gaan rijden en kijken waar de spanning wegvalt als de motor afslaat.
Bij die audi viel de spanning weg bij de brandstofpomp en bleek in een stekkerverbinding te zitten onder de achterbank.
ben nog ff bezig geweest.
ik vermoed dat er een sluiting zit in het kastje voor de start onderbreker/alarm.
omdat ik nu regelmatig geen contact heb met het dashbord.
weet iemand of daareen beetje makkelijk aan te komen is?
1h0 953 233 b 05 0620 10 dit is orgineel vw beveiliging
ik heb het kastje vervangen en is al 2 dagen niet afgeslagen.
maar ja ik zal niet te vroeg juichen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar