close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Motor slaat niet aan na vernieuwen distributie-riem

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 multi-injectie

Goedendag

Heb het volgende probleem
Van deze wagen is de distributie-riem vervangen en meteen naar het starten wilde deze niet aanslaan
dus nogmaals gecontroleerd of alles op tijd stond en dat was ok
Nu bleek de massakabel nog los te liggen van chassis naar blok toe
deze vast gezet maar helaas hij slaat niet aan
Dus hebben we gecontroleerd of de bougies vonkte en dat doet deze ook ( oranje/blauwe kleur )

Maar wat nu het meeste opviel was dat we geen brandstof roken na het lange starten
Daarop hebben we maar eens remmen-reiniger erin gespoten en ja hoor starten en lopen !!

Hierop gaan controleren of de opvoerpomp en de drukpomp wel werkte ( beide relais schakelen )
Nu was het zo dat we de opvoerpomp amper hoorde bij het op contact zetten ( spanning was wel aanwezig )
Hierop de opvoerpomp vervangen en weer getest maar helaas nog steeds niet aanslaan

Dus de aanvoerleiding op de injectie rails losgehaald en hier komt brandstof uit bij het starten
Dus tot daar aantoe is het goed Hierop ben ik de weerstand gaan meten van de injectors
Deze bleken allemaal de juste waarde te hebben namelijk 16 Ohm weerstand ( moet tussen 15-20 Ohm zijn )
Ook op de injectors komt spanning te staan bij het starten

Maar hoe kan ik nou controleren of de injectoren ook inspuiten ?
iemand een idee ?
En heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ??

Geplaatst door

Serge07 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die brandstofrail kan je los nemen en op het blok leggen .Deze zit met een paar boutjes vast . Blaas wel eerst de neus van de verstuiver zandvrij voordat dit naar binnen valt en doe wat olie bij die O ring om beschadiging te voorkomen. Zit er bij het kleppendeksel ook nog een massadraad ? Om te zien of de ECU de verstuiver uitgang aan massa legt kan je met een ledspanningzoeken na gaan.Bij de plus blijft het aan en bij de uitgang knippert de led.!!!!
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Harstikke bedankt voor je antwoord
Wat ik even uit mijn hoofd weet heeft deze idd een massakabel op de kleppendeksel

Dan even een andere vraag een LED spanningzoeker ??
hoe ziet die eruit want als ik dat in type krijg ik de meest rare merken en modellen !!
hier wat voorbeelden welke moet ik hebben ??

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/856...][img]http://img856.imageshack.us/img856/2734/...[/img]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/205...][img]http://img205.imageshack.us/img205/6987/...[/img]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/840...][img]http://img840.imageshack.us/img840/8789/...[/img]

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/100...][img]http://img100.imageshack.us/img100/619/z...[/img]

Serge07 0

12 jaar

Er zijn spanningzoekers met een klein 24 v lampje deze reageren te langzaam.en door het gebruik kan de verstuiver openen. De andere zijn alle bruikbaar ,maar om spanning te meten gebruiken ze zo weinig vermogen dat ze bij een paar volt al oplichten , je wordt zo op het verkeerde been gezet.. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

En dus hebben we de TE-60 van midlock gehaald en de test gedaan
en wat blijkt ? Op biede kabels constante plus dus werd niet aan massa gelegd

Motor-ecu vervangen en meteen bij het eerste moment omdraaien liep de boel !!
Dus de motor-ecu was defect


Bedankt voor het meedenken en de uitleg

Serge07 0

12 jaar

Klasse .Heb je de oude nog open gemaakt. ??? Vaak is er wat verbrands te zien . Reparen kan vaak ook maar ik denk dat je goedkoop uit was. Groet.

Punt 50
badge

12 jaar

Nu ik je verhaal nog eens over lees ging er door de ECU de stroomsterkte van de startmotor. $$$_(*) Die brandplek moet zeker te zien zijn !!!!

Punt 50
badge

12 jaar

Helemaal correct
Als je de ecu voor je houdt met de pinnen naar je toe
dan zag je op de meest linkse onderaan een inslagplek ( aangebrand zwart met koper kleur )
Stinken die die trouwens niet ( wat normaal wel het geval is bij verbrande electronica )

Ik heb hem verder niet open gemaakt
Nieuwe van de sloop koste 20,- euro dus dat was het geld ook weer niet !!

Serge07 0

12 jaar

@Serge07,

citeren is niet nodig; gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
Moderator Problemcar.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Sommige hebben altijd mazzel.en ondervinding is de beste leermeester. Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

en hoe komt die defect denkt u, juist door de massa kabel die u vergeten was vast te zetten

jan5047 0
badge

12 jaar

[quote=jan5047]en hoe komt die defect denkt u, juist door de massa kabel die u vergeten was vast te zetten[/quote]
U ?? lol ik heb niks gedaan
Kreeg de auto met dit probleem meer niet !!

Serge07 0

12 jaar

sorry ik dacht dat u vergeten was de kabel vast te zetten, maar ik vermoed dat dit toch het probleem heeft veroorzaakt (excusses voor de op merking)

jan5047 0
badge

12 jaar

@ jan5047

geen probleem hoor en je conclusie is inderdaad juist
doordat de massakabel los was heeft deze de motor-ecu een tik gegeven

Maar goed probleem is verholpen en onderhand rijd de persoon alweer rond in zijn auto
dus hier mag een slotje op ( vroeger kon je dat doorgeven ? )

Serge07 0

12 jaar

[quote=Serge07]dus hier mag een slotje op ( vroeger kon je dat doorgeven ? )[/quote]
kan nu ook....bij deze gesloten.

mvg,
Moderator Problemcar

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.