Volkswagen Golf: motor slaat vaak slecht aan golf3 1.6 101pk

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 101pk

ik heb een auto van een klant op gehaald en rij naar huis en bij 160 kmpu niks aan de hand de euto begint een beetje in te houden en wil met moeite weer 160
echter zou ik de distriebutieriem vervangen en zet de auto gewoon weg en de volgende dag heeeeeel moeilijk weer aan de loop te krijgen met uitlezen geen foutcodes temp sensoren geven 24 graden aan niet echt fout de motor loopt erg slecht en houd ook erg in loppt soms op 3 cil ik heb nu de bougies verderler en rotor en bougie kabels en brandstof filter vervangen het is geen bosch onsteking wat mij erg opviel is als ik aan de bdp sensor bedrading zit reageerd de motor er een beetje op
en ik heb het idee als ik de motor start en de sleutel los laat hij aan wil slaan maar net niet genoeg snelheid heeft om te gaan lopen hij stinkt wel naar bezine en als ik de bobine kabel los pak vonkt hij wel goed
dus het lijkt er op als je hem wilt starten dat hij niet vonkt en zodra je de sleutel los laat hij wel vonkt
maar als je de bobine kabel er af haalt vonkt hij wel goed
wie o wie kan mij hier mee helpen
gr andre

ratdraaier

Geplaatst door ratdraaier (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Probeer eens een nieuwe bobine.Maar die bedrading van de bdp lijkt me ook niet goed.

ratdraaier (0), 16 jaar geleden

oke ik kan het proberen maar hij vonkt wel erg goed als ik de bobine kabel er af haal ik vind zelf erg gek dat hij goed vonkt vanaf de bobine en als ik een bougie kabel er af haal dat hij niet vonkt en daar komt bij zodra ik de sleutel los laat wil hij wel aan slaan terwijl de startmotor goed rond draait allemaal erg vreemd

ratdraaier (0), 16 jaar geleden

nou je raad het nooit maar hij is niet meer stuk te krijgen ik heb een paar relias vervangen oa 109 en 81 of zo en hij rijdt weer redelijk goed
hij stotert nog wel wat ik heb een nwe temp sensor gepl en het starten gaat veel beter waarschijnlijk zat er wel een sluiting in of zo via vag com leek nl alles wel goed
maar alle erg bedankt mocht het weer erger worden horen jullie wel weer wat van me

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Het lijkt wel of de rotor kapot is (doorslaat naar massa) als je aan de bobinekabel wel een goede vonk hebt en aan de bougiekabel niet. Of het koolstiftje is uit de veerdeelkap.

Hans

ratdraaier (0), 16 jaar geleden

nou je raad het nooit hij is nu alweer niet meer aan te krijgen gisteren de heledag goed en nu weer stuk
en idd ik zelf dacht ook de rotor en die heb ik ook door gemeten maar lijkt wel goed en het kool stifje zit er wel in
nou schiet mij maar lek ik weet het nu echt niet meer ik heb zelfs een rotor mer een flinke draad doorgeslodeerd zodat dat wel goed moet zijn maar tevergeefs wie o wie weet wat het kan zijn

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Andere bobine al uitgeprobeerd? Ben er ook vaker ingestonken...je weet maar nooit

ratdraaier (0), 16 jaar geleden

nee nog niet het is wel de laaste hoop maar het gekke is als ik de bobine kabel los haal en deze bij de massa hou trekt hij wel een vonk van 2 a 3 cm dus daarom lijkt hij me wel goed ik zou het toch gaan proberen

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja dat had ik ook,maar blijkbaar bij mij vonkte niet op tijd.
Je zei ook dat de motor reageerde als je aan de bedrading van de bdp sensor zat,dat lijkt me ook niet goed.

Ricky

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

De rotor kan ook doorslaan naar massa. Houd de bobinekabels tijdens het starten 1 centimeter boven het midden van de rotor er mag dan geen vonk overspringen.
Wanner er wel een vonk over springt slaat de rotor door naar massa.

Hans

ratdraaier (0), 16 jaar geleden

ja ik zal dat ook eens proberen met die bobine kabel
en even weer over die bdp sensor als ik hem een start dan komt de toeren teller wel iets op toeren van de startmotor en als ik die sensor los haal niet dus die gegevens komen volgens mij ook wel goed binnen bij de ecu
waar ik zelf ook nog wel aan heb gedacht is de halgever in de verdeler die soms uitvalt maar dan nog mag hij niet vonken toch en is er iemand die de weerstand waarde daar van weet ??

ratdraaier (0), 13 jaar geleden

auto is naar de dealer gewwest en is een nwe rotor huis gepl en de cat is vervangen
toe leip hij weer goed een anderen garage had er een verkeerde rotorhuis in gezet
en ja dan is het einde ook echt zoek
auto is inmiddels ingeruild en heeft nu opnieuw weer problemen

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Misschien nu na 3 jaar eens even de BDP sensor bekijken, net zoals de bedrading ervan doormeten..

Volgens mij loopt de motor helemaal niet als er een verkeerde verdeelkap op zou zitten, tenminste..Dan zou hij niet eerst goed lopen en dagen erna weer helemaal niet..Ook die kat die vervangen was, veroorzaakte het probleem blijkbaar niet..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.