Volkswagen Golf IV: motor start niet goed na nieuwe join de culas

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI 115 pk

beste collega's,
na dat ik mijn join de culas (Cilinderkop) heb gelegd van mijn golf start deze niet goed meer.
de injectoren zijn er uit geweest en de dichtingen vervangen.
ook de distributie is vervangen.
nu als ik start draait deze rond maar slaat meestal niet aan.
als ik er een hulpstart opzet doet hij het wel.
ook met wat vertraging weliswaar.
als hij gestart is rijd hij wel perfect.
ik denk de starter of de accu.
heeft hiermee al iemand ervaring

matthiasbaete

Geplaatst door matthiasbaete (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

staat de timing goed en zover mij bekend is dit nog een gewone en geen pompverstuiver.
is het een gewone dan moet je de brandstof pomp afstelling in de bassisstand controleren.
als hij telaat staat krijg je dit ook alleen rijd hij dan gewoon goed

groetjes jan.

matthiasbaete (0) PRO, 13 jaar geleden

ik vermoed ook dat de timing niet 100% goed staat.
het is wel degelijk een popmverstuiver motor.
maar ik vind het wel raar dat de motor wel start als ik er de start booster opzet.
en dat hij goed rijd.

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

nou je zou nog kunnen kiken of de startmotor goed snel genoeg rond gaat want als dat telangzaam is slaat hij slechter aan.

groetjes jan.

matthiasbaete (0) PRO, 13 jaar geleden

beste jan,
hebt u ook een manier om dit te testen zonder een neiuwe te steken?
alvast bedankt

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

nou gewoon doen zoals ik beschreven hebt en in de meeste van de gevallen hoef je dan niet de startmotor tevervangen hoor gewoon een kwestie van de bendix smeren.

groetjes jan.

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

nee ik heb een fout antwoord gegeven deze hoort bij een andere.
bij jou moet je het start toerental meten en dat moet op een bepaalde warde uitkomen.
je hebt een pompverstuiver en het kan ook zijn dat de druk weg loopt via de pomp en dan start hij de eerste start ook moeilijk.
dit heb je ook als de o-ringen van de verstuivers lekken maar deze zijn vervangen en ik ga er van uit dat het goed is gedaan.


groetjes jan.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Trek eens de stekker van de koelvloeistof temp sensor af en kijk of hij dat wel snel aanslaat..

Gr Stefan

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Je zegt dat zonder accubooster slaat hij niet aan,met booster wel maar moeizaam.

Dus controleer tijdens het starten eens met een multi-meter de accuspanning,als die onder de 9,6 volt zit controleer je accu eerst.
Is deze goed dan meet TIJDENS STARTEN van massapunt accu naar massa versnellingsbak.
Dan van plus accu naar plus startmotor.
En daarna plus startmotor naar massa accu.

Voorwaarde accu moet wel geladen zijn!

Vermeld de gemeten waarde hier.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Ik vind onder de 9,6 Volt wel een beetje erg weinig, als hij onder de 10,5 duikt is de accu al niet meer geweldig, bij zo'n laag voltage zal de startmotor nog amper rond draaien..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.