Hallo allemaal, ik ben Eef de Wilde.
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Ik heb voor de zomervakantie mijn distributieriem laten vervangen.
golf v 1.9tdi 2005
Dit heb ik in handen gegeven bij een kennis die bij VW werkt. Tot mijn
verbazing heeft hij mijn auto naar een ander gebracht waar ik niet blij mee was.
Maar wat gebeurt er, de auto start af en toe in de ochtend slecht, stotterend en slaat af.
Ik heb het brandstoffilter laten vernieuwen, en de gloeibougies.
Maar het problleem is er nog. Ik blijf er bij dat het probleem in de afstelling van de riemen zit.
Ik ben geen automonteur, maar daarvoor had ik er totaal geen last van.
Heeft iemand een logische verklaring hiervoor, het moet toch iets zijn wat die monteur fout heeft gedaan?
De egr klep is schoongemaakt, ze wilden de brandplaatjes vervangen 300 euro.
Ik heb iets gelezen over de pomptiming kan dat vergeten zijn?
Ooh ja ik wil niemand een antwoord in de mond leggen.
Graag zou ik iedereen die hier mee te maken heeft gehad vragen mij te helpen.
alvast bedankt,
groeten eef
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik ben het met je eens als de storing na vervanging van de riem gekomen is dan zul je toch deze moeten laten controleren.
normaal zet je gereedschap op de krukas tandwiel en een pen in de nokkenas.
zit dar verschil in dan krijg je start problemen.
is het niet met het gereedschap uitgevoerd dan zou het goed mogelijk zijn dat hij niet precies op tijd staat.
dus daar zal toch erst naar gekeken moeten worden.
groetjes jan.
Hallo Jan
Dat is namelijk ook al wat ik heb gedaan. Ik word er niet goed van.
Zo heb je een nette betrouwbare auto, dan laat je het onderhoud doen wat nodig is. En heb je ineens problemen.
De riem is er goed opgelegd zegt de skoda dealer, startmotor is goed, startwaarde ook.
Kost mij allemaal extra maar oke ik moet verder zoeken.
Ik had gedacht dat hij de brandstofpomp is vergeten af te stellen, kan dat pomptiming?
Of kan het iets met voorgloeien te maken hebben.
groet Eef
12 jaar
Eef
Dit type motor is voorzien van pompverstuivers en heeft geen brandstofpomp (behalve in de tank)
Wat er precies gebeurt is of is misgegaan wordt zo een raadspelletje.
Hij lijkt mij allemaal niet zo spannend....
Gr. paul
Hallo Paul
Ik snap het dat het allemaal niet zo spannend is.
Maar heb jij dan enig idee wat er mis is gegaan?
Als ik een diesel start moet dit zonder gasgeven gebeuren is altijd zo geweest.
En om elke ochtend weer verrast te worden of hij af slaat of niet, vind ik niet prettig.
Vanochtend was het starten geen probleem. Ik vind het raar dat dit dan ook niet elke dag gebeurt.
Kun jij wat opties bedenken waar het in zou kunnen zitten.
Punt blijft voor het vernieuwen van de riemen, was er geen probleem.
Alvast bedankt,
Afz Eef
12 jaar
en eef is het al op gelost
11 jaar
Hallo Motec.
Ik heb een tijdje afgewacht en geen grote uitgaven gedaan. Op een ochtend toen het vriezen voorbij was en het warmer was starte de auto weer slecht.
Dus toen dacht ik deze auto is in de war, en ik lees ophet net dat het de temparatuursensor kan zijn.
Ik ben naar mijn eigen monteur geweest die er ook echt naar luisterd en niets overhaast doet.
Ik heb hem laten lezen wat op het internet stond, haal de stekker van de temparatuursensor en kijk hoe hij start.
Tot onze verbaing startte hij in een keer, binnenkort wordt deze sensor vervangen.
Bij het uilezen geeft de motor een temparatuursverschil van 22 graden, en hij geeft ook niet aan dat de sensor kapot is.
Nou bedankt voor je interesse, en ik hoop dat er meer mensen zijn die hier wat aan hebben.
Fijne dagen Mo
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar