Volkswagen Golf V: motor stopt met trekken bij 3000rpm brandstof probleem??

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 Fsi

PROBLEEM!

golf v 2.0 fsi 2005

de motor stopt met trekken meestal bij 3000rpm als je flink doortrekt (gaspedaal onderin)
vermogen helemaal weg en zodra hij onder de 3000rpm komt pakt hij weer op en trekt hij gewoon door.
de ene keer trekt hij wel gewoon door tot 6000rpm geen probleem en de andere keer valt hij wel bij de 2500rpm of de 4000rpm.

dit gebeurt alleen als de motor vermogen moet leveren.

-bougies zijn in orde
-bobines werken goed
-druksensor vervangen (druk gemeten was ook goed)
-onderdeel vertrager vervangen
-brandstofopvoerpomp vervangen
-vacuumklep vervangen
-software update gehad

zodra het probleem zich voordoet geeft de computer aan "storing druksensor"

HEEFT IEMAND EEN IDEE WAT HET KAN ZIJN! Ben ondertussen radeloos en een rekening waar je bang van word!

mvg S Van Grimbergen

svgrimbergen

Geplaatst door svgrimbergen (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Exacte fouttekst en/of het nummer kan helpen.
Er zitten meerdere druksensors op, dus om welke gaat het? En welke is er vervangen?
Gezien het vervangen van de brandstofopvoer pomp is dit een brandstof druk probleem?

svgrimbergen (0), 12 jaar geleden

heb geen fouttekst of nummer.
naar mijn idee verliest hij gewoon brandstof druk. maar dat is niet iedere keer
ik lees veel op internet over Nox sensor, kan het daar aan liggen?
of heb jij verder nog ideeen wast het kan zijn?
bij de garage zeggen ze dat het aan de brandstof ligt... beetje raar idee het als het al 150.000 km goed gaat :S

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik gok dat je de storing "brandstofdruk te laag" hebt en dan bedoel ik de hoge brandstofdruk naar de verstuivers toe.
Ik denk dat je bedoeld dat je de hogedruk brandstof sensor al hebt vervangen? Juiste foutcode is idd wel gewenst maar als het de hoge druk is die wegvalt dan zou het heel goed aan de hogedrukpomp op cilinderkop kunnen liggen, deze gaan wel vaker dood en geven vaak klachten van de ene keer geen problemen en de andere keer inhouden op hoge toeren of alleen inhouden als er veel gas gevraagt wordt.
Nox is het niet.
Advies:weer even uitlezen en exact hier vermelden wat de testkast zegt.

svgrimbergen (0), 12 jaar geleden

ik ga der achteraan om de exacte foutmelding te krijgen.
maar aan de brandstof kan het dus niet liggen? met shell v-power of euro 95...
dat hij minder presteerd dat is logisch dan.
maar hij stopt gewoon compleet met gas geven, en zodra hij onder de 3000 rpm komt pakt hij weer op

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Nee aan de brandstof ligt het niet.

svgrimbergen (0), 12 jaar geleden

het is best raar die storing want als je flink hard doortrekt, de ene keer stopt hij al bij 50 kmph en de andere keer ben je de 160 kmph voorbij en dan komt de storing pas. en bij rustig rijden dus overschakelen bij de 2500rpm komt het probleem eigenlijk niet voor. dus alleen als je vermogen vraagt.
maar dat moet normaal toch goed kunnen met zo'n auto.

tot dusver alsvast bedankt voor het advies..

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Tuurlijk moet dat kunnen dus heb je een defect ergens en wat jij zegt neigt naar die hogedrukpomp zoals ik dit hoor maar laat maar even weten welke storing er steeds terug komt want dan is het wat duidelijker wat er aan de hand is.

svgrimbergen (0), 12 jaar geleden

hogedruksensor code P0191, de lage druksensor is blijkbaar al eens vervangen.
ik hoop dat je hier wat verder mee kunt komen.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Of die hogedruksensor is stuk of de hogedrukpomp is stuk maar dat weet je eigenlijk pas zeker als je met een brandstofdrukmeter de brandstofdruk gaat meten direct na de hogedrukpomp en dan gaan rijden, als de druk dan opeens wegvalt en tegelijk gaat de motor inhouden dan weet je dat die pomp niet goed meer is maar kan ook via meetwaardeblokken met de testkast gaan rijden en dan kijken wat die hogedruksensor als druk doorgeeft maar dat is minder betrouwbaar. Ik ga wel denken aan de pomp, ook vanwege hoe jij zegt wat de motor dan doet maar dat weet ik niet zeker. Je zou ook eerst die hogedruksensor kunnen vervangen en dan aankijken.

svgrimbergen (0), 12 jaar geleden

JAJA! danku danku het is opgelost!

de hogedrukpomp was kapot, de plunjer werkte niet goed meer.
omdat die niet goed werkte is de plunjer in de nokkenas ingesleten.

met de testrit haalde de pomp maximaal nog 80 bar inplaats van de 120 bar.

dus nieuwe nokkenas en een nieuwe hogedrukpomp.
al met al hij is gelukkig gemaakt.

en de koste vielen reuze mee...

bedankt voor de info

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.