Volkswagen Bora: motor storings lampje brand

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T AUM``

hallo

Ik heb een vw bora met een 1.8T benzine met een AUM motor. Hierbij brandt het motorstoringslampje.
De auto is uitgelezen met de volgende foutcodes:
P1103 Lambdasonde verwarmingskring (cil bank, sensor 1) Weining vermogen.
P0135 Lambdasonde verw stroomkring electriche fout.
P0130 Lambdasonde 1 signaal foutief.
P 1200 Bij passventiel uitlaatgas turbolader mechanische fout.

en heb deze co en lambda waardes:Stationair co 3.45 lambda 0.892
2500 rpm co2.55 lambda 0.923

Ik ben hierdoor de 1e lambdasonde gaan vervangen dit had goed effect op het co alles was goed lampje uit enz.
na 125 km heb ik weer het zelfde probleem.

Daarna ik heb de 2e lambda sensor vervangen kat nagekeken en LLm vervangen. ieders geen effect.

Kan het zijn dat ik geen goede massa heb of geen goede stekker verbinding is het een optie om de stekker van de 1e lambda sonde te vernieuwe.
sofware update?????
iemand anders een optie

alvast bedankt

topeewee

Geplaatst door topeewee (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Tiguan (0) PRO, 14 jaar geleden

Na het vervangen van de lambda-sonde heb je de wagen dan nog een keer uitgelezen of......en welke storingen komen dan weer terug.......?
zijn de Lambda-sondes varvangen door originele/ of een imitatie.....?


P1200 Bij passventiel uitlaatgas turbolader mechanische fout

uitlaatgas turbolader: meestal is er een probleem met Boost Pressure Control Valve (N249), dat is de solonoide die de DV controleert, of er is een probleem met de DV zelf

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je de lambdasonde al hebt vervangen,en je hebt weer deze storingen,dan kan het inderdaad aan de bedrading liggen,dan zul je moeten gaan meten.
Om te kijken of hij een update nodig heeft zul je naar de dealer moeten.
Als bedrading en lambdasonde goed zijn en software is actueel,dan blijft alleen nog motorregelapparaat over die stuk is.

topeewee (0), 14 jaar geleden

alvast bedank voor jullie reacties

Ik heb er een universele bosch lambda ingezet zou het helpen om er een orginele in te zetten.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die immitatie's doen vaak een heleboel, maar laat ze nou net niet altijd doen wat ze moeten doen..

Vaak werken ze dus niet of niet goed, het beste is een originele, is wel wat duurder maar werken wel perfect.

topeewee (0), 14 jaar geleden

beste mensen

ik heb er een orginele lambdasonde ingezet het leek heel even te helpen want het co zakte en de lambda omhoog. alleen hoe warmer de motor werd hoe hoger het co weer word. zou ik het mischien moeten zoeken in temp sensors.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat zijn de rest van de 4 gas waardes? CO2 HC CO Lambda en O2, zowel stationair als verhoogt toerental? Is je uitlaat wel helemaal gas dicht? Hoog lambda getal wijst op een BRANDSTOF overschot

edit hier een afbeelding werking Lambda :

[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/23...][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010...[/img][/url]

topeewee (0), 14 jaar geleden

ik maak een schrijf foutje lambda ging verder omlaag
maar dit zijn mijn waardes stationair: co 3.54
co2 12.15
hc 2.91
o2 0.09
lambda 0.892

verhoogd toerental
co 2.55
co2 13.01
hc 1.35
o2 0.03
lambda 09.23

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

lijkt er op dat je een brandstof overschot hebt, lekt een injector na? Idd temp zender controleren. Luchtfilter toch niet verstopt he?

topeewee (0), 14 jaar geleden

Alleen al zou het iets met injector zijn of temp sensor vind ik deze fout codes wel raar.

P1103 Lambdasonde verwarmingskring (cil bank, sensor 1) Weining vermogen.
P0135 Lambdasonde verw stroomkring electriche fout.
P0130 Lambdasonde 1 signaal foutief.
P 1200 Bij passventiel uitlaatgas turbolader mechanische fout.


maar ik ga het wel ff testen alvast bedankt.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Foutcodes met betrekking tot het verwarmingscircuit van de lambdasonde worden niet veroorzaakt door lekke injector.
Is gewoon een defecte sonde en/of bedrading. Sluit niet uit dat een injector lekt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.