close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen 0: motor stottert en slikt met optrekken en gas bijgeven

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 85kw

passat 19tdi 1999 85kw (pompverstuivers)
motor slikt en stottert als je gas bijgeeft of optrekt (schokt) ,stottert in alle versnellingen (rijdt ik op cruise contr loopt hij perfeckt) begint ook meer te roken ,zeker bij plotseling gas geven op toeren. auto trekt wel naar behoren
geeft geen fouten aan op vw test computer
luchtmassa meter is reeds vern / kabelboom pomp is verstuivers reeds vern / zit wel wat olie in intercooler maar heeft geen overmatig olie verbruik 0.5 ltr op 10.000km
wie kan mij helpen???

Geplaatst door

joachimvh (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit ruikt naar een dubbelmassa vliegwiel probleem, laat een vakman met je auto rijden, die kennen dergelijk gevoel.

Brecht 0
badge

18 jaar

Misschien versleten aandrijfassen (binnendste homokineten)

ricky 10
badge

18 jaar

kunt u mij vertellen wat een dubbelmassa probleem inhoud ben zelf bedrijfs wagen monteur echter niet bekend met dit probleem
b vb dank

joachimvh 0

18 jaar

Hallo Joachimvh, kijk eens op de volgende link:

http://www.timloto.org/download/video/sa...

Fries33 0

18 jaar

Heb ik ook gehad,dealer heeft nieuwe bekabeling van de pompverstuivers gemonteerd en probleem
opgelost!
Bij mij betrof het een touran

jeroenc8 0

18 jaar

Er zijn momenteel 2 mogelijkheden wat je klacht betreft....
En voor beiden is er een terugroep aktie.(bij Seat wel tenminste dus denk vw ook is immers het zelfde)
Voor het stotteren van de motor op bepaalde toerentallen is er een software update(flashen), dan wordt er nieuwe software in je motor management geplaatst.
Maar er is ook een terugroep aktie wat het 2 massa vliegwiel betreft,zijn 2 merken in omloop en er is een merk dat vervangen moet worden ivm trillingen.
Dit moet door de dealer gecontroleerd worden of de auto ook voor de campagne in aanmerking komt.

Mvg Arian

Seatje 0
badge

18 jaar

jongens... potverdikkeme dit is toch zo'n simpel als het maar zijn kan.. lees de vraag dan eens goed...!

joachim

dop de EGR maar af dmv een plaatje dan is het probleem opgelost... is zo'n bekent probleem, [url=http://imageshack.us][img]http://img149.imageshack.us/img149/48/oh...[/img][/url] geen 2-massavliegwielen en update's (flashen), .... allemaal geneuzel, kosten bakken geld en lost dit probleem niet op. dit probleem zit hem puur in het EGR systeem de regelklep blijft namelijk hangen.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Tja Paul de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik hoor hier de vreemdste oorzaken voorbij vliegen.......
Ik weet het niet hoor, maar zijn hier dan echt geen echte monteurs meer? Weten julie wel hoe een auto werkt?

Natuurlijk een duidelijk schoolvoorbeeld van een EGR klep die niet meer goed sluit. Schoonmaken helpt een beetje, maar de echte oplossing is natuurlijk afdoppen. Dat niemand daar eerder mee komt?

Waar zijn ze gebleven? De mannen met hun knuisten en vanaf afstand weten welke sleutel op een bout past zonder 3 keer heen en weer te lopen naar de kist. Kerels die hun klauwen (want handen hebben ze niet meer) niet meer dicht kunnen knijpen en hun nagels 365 dagen per jaar zwart zijn........

Grrrrrr, Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Sytze, die mannen stammen nog uit de tijd dat de boten van hout en de mannen van staal waren, de kraaien achteruit vlogen en sex nog vies was..........
Die zijn er niet zoveel meer.....

Het is wel jammer maar in deze tijd van High Tec worden de simpele oplossingen vaak over het hoofd gezien...!!

Santa 0

18 jaar

Naschrift: Weten jullie wel hoe een EGR werkt? Wie wil dat eens uitleggen, en Paul bemoei er ff niet mee!
En halen jullie dan ook helemaal niks uit de melding dat er geen enkele fout naar boven komt bij uitlezen? Typisch EGR probleem. Of lijkt het jullie kletspraat?

sytze 0
badge

18 jaar

Als de computer geen storing aangeeft, denken velen dat er ook geen storing is.
Gek, bij mijn eigen auto geeft de ecu ook geen storing terwijl ik laatst toch ECHT een lekke band had.....

Santa 0

18 jaar

't Is dan ook maar een DAF.....
En NIET die van Jan de Rooy.....................

Santa 0

18 jaar

Ik bedoel maar.....

sytze 0
badge

18 jaar

No sa, wy witte wol wat 'r bedoeld wurd, toch?

Santa 0

18 jaar

De minsken wolle wol skilje, mar min harkje..........

Santa 0

18 jaar

UWB yn geef frysk! Uutlaatgas Wer Brûk kleppe.....No do wer!

sytze 0
badge

18 jaar

Skilje is belje en harkje is luusterje.
Goed leze is ek wet wat oars....

Santa 0

18 jaar

heren in iedergeval bedankt voor uw interesse ,maar kan iemand mij vetrtellen of ik zelf de egr klep kan afsluiten of moet ik hiermee naar de vakman (ben zelf lang bedrijfswagen monteur geweest)



o ja J de Rooij rijdt de dakar rally dit jaar niet met een DAF maar met GINAF (eea heeft te maken met voertuig homologatie).

joachimvh 0

18 jaar

Die egr klep is heel simpel zelf af te sluiten. Gewoon een dicht stuk pakking of dun stukje aluminium in de vorm van de originele pakking knippen en er tussen monteren.
MAARRRR..... Bij de PD-motoren werkt het allemaal NET ff anders.
Ik meende dat die software-matig dichtgezet dienen te worden waarbij ze voor ongeveer 85 % worden afgesloten om foutmeldingen te voorkomen.

Santa 0

18 jaar

Ook bij deze blokken is dat niet zo'n probleem hoor!
Dop de EGR af, en ziedaar, probleem opgelost!

M. vr. gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

18 jaar

[quote=sytze]Naschrift: Weten jullie wel hoe een EGR werkt? Wie wil dat eens uitleggen, en Paul bemoei er ff niet mee!
En halen jullie dan ook helemaal niks uit de melding dat er geen enkele fout naar boven komt bij uitlezen? Typisch EGR probleem. Of lijkt het jullie kletspraat?[/quote]
nog weinig respons sytze.... terwijl het allemaal toch zo simpel is. het probleem is vaak je moet je er wat bij voor kunnen stellen en verder kijken dan je neus lang is.... dat schort er bij sommige knapen nog wel eens aan vaak denk men veels te moeilijk terwijl het voor de hand ligt...........................

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

heren techneuten
helaas :de egr klep is afgesloten , het voertuig pluimt minder
echter het inhouden en stotteren blijft het zelfde

iemand nog suggesties

mv gr jvh

joachimvh 0

18 jaar

Heb je thuis een eigen tank staan?
Brecht

Brecht 0
badge

18 jaar

nee helaas ik tank niet thuis

ik denk daarom nu aan een vuldruk magneet klep of pomp verstuivers

wat denken jullie

mvgr jvh

joachimvh 0

17 jaar

Hoe heb je de egr afgesloten dan? Wat heb je precies gedaan?

sytze 0
badge

17 jaar

ik heb mijn egr klep afgesloten dmv. een plaatje aan de bove zijde van de egr leiding tegen de onderkant van de klep aan te monteren hij is nu afgesloten en heb een volkswagen monteur gevonden en die helpt mij mee zoeken naar het probleem maar we denken dat het een pomp verstuiver betreft.
mvgr jvh

joachimvh 0

17 jaar

voertuig wordt nu bij een bosch dienst uitgelezen
ben benieuwd of zij iets kunnen vinden

joachimvh 0

17 jaar

Ik heb een Touran uit 2004 met exact hetzelfde probleem. Ook bij mij luchtmassa meter vervangen. Naar aanleiding van dit heb ik mijn VW dealer gevraagd de EGR af te doppen. Ze hebben dit uitgevoerd door de slang van de dubbele klep te halen en deze met een boutje af te doppen. Het probleem bleef echter en tevens ging nu het motor storingslampje branden. Ik heb daarom de slang er weer op gemonteerd. Heeft iemand nog een andere sugestie ? Kan het ook iets te maken hebben met de bekabeling van de pompverstuivers, zoals ik in 1 van de andere verslagen heb gelezen? Ik hoor graag.
MvrGr, Jeroen

jmeenink 0

17 jaar

[quote=jmeenink]Ik heb een Touran uit 2004 met exact hetzelfde probleem. Ook bij mij luchtmassa meter vervangen. Naar aanleiding van dit heb ik mijn VW dealer gevraagd de EGR af te doppen. Ze hebben dit uitgevoerd door de slang van de dubbele klep te halen en deze met een boutje af te doppen. Het probleem bleef echter en tevens ging nu het motor storingslampje branden. Ik heb daarom de slang er weer op gemonteerd. Heeft iemand nog een andere sugestie ? Kan het ook iets te maken hebben met de bekabeling van de pompverstuivers, zoals ik in 1 van de andere verslagen heb gelezen? Ik hoor graag.
MvrGr, Jeroen[/quote]
EGR afdoppen dmv een boutje heeft totaal geen zin.. op deze manier schakel je slechts de bediening uit..... en niet de egr-klep opzich..... wat eigelijk wel de bedoeling is.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Weet iemand hoe je bijv. de touran van jeroen de egr werking kan beperken.
In welk aanpassingskanaal doe je dit en hoever kun je hem terug regelen zonder dat het lampje gaat branden.
Ik heb zelf een golf 5 met een bkd 2.0 tdi motor.
Heb de egr ook dicht gemaakt maar rij nu al tijden met een controlelampje wat je pijn aan de ogen doet.

Benny1078 0
badge

17 jaar

[quote=Benny1078]Weet iemand hoe je bijv. de touran van jeroen de egr werking kan beperken.
In welk aanpassingskanaal doe je dit en hoever kun je hem terug regelen zonder dat het lampje gaat branden.
Ik heb zelf een golf 5 met een bkd 2.0 tdi motor.
Heb de egr ook dicht gemaakt maar rij nu al tijden met een controlelampje wat je pijn aan de ogen doet.[/quote]
Voor de Golf 5 TDI 2.0lt 140pk (BKD) is nog geen login bekend voor de EDC16, dus bij die auto kan het (nog) niet softwarematig worden opgelost.

voorheen kon het op deze manier. maar sneller is, een plaatje monteren met zonodig een gaatje van 6-10mm daar moet je een beetje mee pikvogelen....

ga naar [Select]
dan naar [01 - Engine]
dan naar [Login - 11]
enter 12233
dan [Do It!]
dan [Adaptation - 10]
ga naar kanaal 003

schrijf de waarde op die er nu staat, dan kun je nog terug.....
trap het gaspedaal heel even diep in om je ervan te verzekeren dat de EGR klep open blijft staan voor de komende paar minuten, terwijl je de volgende stappen uitvoert:
constateer dat het scherm een "default adaptation value" van 32768 aangeeft en ook ongeveer 250 +/- 20 mg/stroke "air intake volume".
als dat in orde is vul dan 33768 in als nieuwe "adaptation value", en klik op [Test]
constateer dat de weergegeven "air intake volume" verandert, meestal wordt 't ca. 370 mg/stroke. De OEM specificatie-limiet is 370 mg/stroke, dus als je binnen de specificaties voor emissie control van de VW-handleiding wilt blijven, dan moet je een getal invoeren wat een beetje kleiner is dan 33768. als wettelijke limieten van de NOx (stikstofoxide) emissie je nu "even iets minder interesseren" laat 'm dan op 33768 staan (de NOx emissie kan namelijk met deze nieuwe setting met bijna 40% toenemen). bij een afgedopte EGR komt de "air intake volume" zo rond de 470 te staan......
als dat er allemaal goed uitziet en je hebt een setting waar je tevreden mee bent (met een "intake air volume" van 370 mg/stroke of een heel klein beetje minder), klik dan op [Save].


paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Bedankt paul.
Ik zal eens even kijken of dat mijn golf werkt of niet.
Anders zal ik eens een gaatje van 6 mm boren en kijken of het lampje uitblijft.

Benny1078 0
badge

17 jaar

[quote=paulkelder][quote=jmeenink]Ik heb een Touran uit 2004 met exact hetzelfde probleem. Ook bij mij luchtmassa meter vervangen. Naar aanleiding van dit heb ik mijn VW dealer gevraagd de EGR af te doppen. Ze hebben dit uitgevoerd door de slang van de dubbele klep te halen en deze met een boutje af te doppen. Het probleem bleef echter en tevens ging nu het motor storingslampje branden. Ik heb daarom de slang er weer op gemonteerd. Heeft iemand nog een andere sugestie ? Kan het ook iets te maken hebben met de bekabeling van de pompverstuivers, zoals ik in 1 van de andere verslagen heb gelezen? Ik hoor graag.
MvrGr, Jeroen[/quote]
EGR afdoppen dmv een boutje heeft totaal geen zin.. op deze manier schakel je slechts de bediening uit..... en niet de egr-klep opzich..... wat eigelijk wel de bedoeling is.

paul,[/quote]
EGR klep is voorzien van een gesloten pakking met daarin een gat van 6 mm. Auto reed op zich goed, maar na enkele minuten al begon het motormanagement lampje te branden met de melding "abgas werkstatt". Het gat is toen groter gemaakt (8 mm.) probleem bleef. Echter ontstonden er toen na enkel dagen ernstiger problemen. Op de snelweg wilde de auto niet meer. Viel in noodloop. Motor afzetten en opnieuw starten was even een oplossing. Nu uiteindelijk is het gat in de pakking opgeboord naar 10 mm., en omdat er nu eindelijke een storingsmelding kwam is ook de kabelboom van de pompverstuivers vervangen en is het plobleem volledig verholpen. Bedankt voor alle meedenken !
Gr, Jeroen

jmeenink 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.