heren en dames,
Ik lees hier dat de/een kabel breuk kan de oorzaak zijn dat de motortemperatuur niet stijgt (evt. bij de dealer sensor en thermostaat vervangen en uitgelezen => temperatuur sensor of kabelbreuk geeft ie aan).
Erger nog toerental stijgt bij het starten gelijk naar 2000 en langzamer richting 1300 ongeveer 20 minuten, waarna directe daling naar 800 (stationair verbruik 0,2l terwijl normaal 0,5-0,6 is).
Al deze tijd blijft de aanwijzer van temperatuur op 50 staan, zelfs als ik 170-180 een tijd rijd. de kachel wordt wel klein beetje warm (blaast geleidelijk warm dan koud lucht met interval van 5 sec).
Wat ik heel graag wil weten is of iemand een kabelschema heeft waar aangegeven is waar deze kabel van de sensor heen gaat, zodat ik hem door een rechtstreekse verbinding kan testen/meten.
En als er iets anders ook de oorzaak kan zijn of waar ik nog zoeken moet graag een review.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de sensor al vervangen ?
yep, 3 verschillenden. de laatste bij de dealer
9 jaar
Temperatuurzender 4polig nr.059 919 501A achter op cijlinderkop groen van kleur vervangen deze gaan regelmatig.
Gr. Bert
Maar je zegt dat je kachel ook niet warm wordt toch? Daar heeft deze sensor niks mee te maken, dat kan dan liggen aan of de thermostaat of (indien je climatronic hebt) aan de kachelregelkleppen.
Denk eigenlijk dat je meerdere problemen hebt.
voor de genen die dit probleem zijn tegengekomen.
er zat een breuk (corrosie) op de kabel.
nieuwe draad aangelegd => probleem opgelost
thx voor meedenken
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar