Volkswagen Golf IV: Motor tikt na nieuwe klepstoters

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4 16v BCA

Beste mensen,

Mijn motor tikt. Komt duidelijk bij de klepstoters vandaan.

3 maanden geleden een motorrevisie uitgevoerd met nieuwe zuigers, drijfstanglagers, kleppen opnieuw ingeslepen en 16 nieuwe klepstoters van het merk febi.

Twee weken geleden geconstateerd dat er olie in mijn koelsysteem zat, dus de cilinderkop eraf gehaald en laten vlakken.

Bij het monteren van de klepstoters viel me op dat ik 8 van de 16 klepstoters kon indrukken en dat de resterende 8 niet met de hand ingedrukt konden worden.

Ik nam het voor lief omdat de klepstoters 3 maanden oud zijn en pas 7000 km gedraaid hebben.

Vandaag motor in elkaar gezet en gestart en er komt een harde tik vanaf de bovenkant van de motor.

Motor 15 min laten draaien en tussendoor gas gegeven maar de tik blijft bestaan, ook bij hogere toerentallen en de frequentie van het tikken gaat gelijk met het toerental.

Heeft iemand een idee? Ik weet het even niet meer.

Ik hoop van jullie te horen.

Groet Ricardo

Ricardo1990

Geplaatst door Ricardo1990 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

fordmannetje (0) PRO, 9 jaar geleden

distributie riem een tand ernaast?

Ricardo1990 (0), 9 jaar geleden

Beste Fordmannetje,

Distributie is op tijd. Op tijd gezet met speciaal gereedschap en 2 x timing gechekt.

Groet Ricardo

voyager (0), 9 jaar geleden

Dan zal er ergens een verstopping in zitten. De kop zal opnieuw eraf moeten vrees ik. Een van de klepstoters krijgt niet of onvoldoende oliedruk.

stefan84 (0), 9 jaar geleden

Doe om te beginnen eens de oliedruk meten en vermeld hoeveel bar je hebt met warme motor, bij 2000 toeren.

Daarnaast, vaak breken nog wel eens stukjes van het veertje af, dus van de rolsleep tuimelaars, zeker als je de deksel met nokkenassen doet monteren, zonder de beugel ( oog ) even los te halen van de kop, en zo'n stukje kan dan zo in de oliepomp komen, en kan in het overdruk ventiel komen, plunjer blijft dan iets open staan, en weg is je druk.

Wat de distributie betreft, je hebt het 4v teken genomen onder op de krukas ?

Ricardo1990 (0), 9 jaar geleden

Beste mensen,

Vandaag het nokkenashuis gedemonteerd en het probleem gevonden. 1 tuimelaar lag er naast, dit is gebeurd bij het monteren van het nokkenashuis. Ik ben hier altijd op bedacht en het is tot eergisteren altijd goed gegaan, het zat er een keer aan te komen.
Dan te bedenken dat ik ook een paar keer vol gas heb gegeven.

Maar goed alles is weer gemonteerd en geen getik meer.

Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken, klasse!

Groer Ricardo

voyager (0), 9 jaar geleden

Geweldig nieuws! succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.