close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: motor tikt na starten is het net diesel mortor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 fsi

golf 1600 fsi 117000 km

motor tikt erg al ik hem start als hij koud lijk net een diesel mortor het tikken duurt 3 a4 sec en is dan weg
is maar begint nu ook te tikken als hij warm is en ongeveer 15 min stil staat
wat wel i s op gevallen toen het erg koud was bv min 10 en sleutel in het contact zet en een paar sec wachte dan geen tik geluiden van d e motor
lijk net dat d e olie te dun is en weg zakt dat d e kleppen dan tikken
auto moet nu wel zijn beurd hebben maar het tik probleem is al een tijdje maar word erger was eerst alleen maar 1 x perdag nou bijna bij elke start
maar auto rijd goed en verder geen problemen met rijden
olie pijl staat zoals moet staan olie verbruik nul

Geplaatst door

jangenoegen (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Auto uitlaten lezen op foutcode's en laten controleren op Motor-Update.
als dat allemaal goed is dan problemen met nokkenasversteller.

Gr
Tiguan

Tiguan 0
badge

13 jaar

Tiguan zal ik laten doen en weet u de kosten van update en reparatie kosten van de nokkenas versteller
gr jangenoegen

jangenoegen 0

13 jaar

Ik adviseer ook om de spanner en ketting erbij mee te vervangen want het ligt toch los en het kost niet echt heel veel meer. Probleem kan trouwens ook nog liggen aan het filterhuis die leegloopt (dan distributiedeksel vevangen), maar meestal ligt het aan de nokkenasversteller.

ricky 10
badge

13 jaar

[quote=ricky]Ik adviseer ook om de spanner en ketting erbij mee te vervangen want het ligt toch los en het kost niet echt heel veel meer. Probleem kan trouwens ook nog liggen aan het filterhuis die leegloopt (dan distributiedeksel vevangen), maar meestal ligt het aan de nokkenasversteller.[/quote]
bedankt voor u reactie
hoe kan ik zelf controleren of het aan het filterhuis lig dat die leeg loopt
valt mij wel op als ik mijn contact sleutel in het contact zet en ik wacht f f een paar sec met starten dan ratel hij meestal niet
ik weet niet er er een pomp in zit die electies werkt
maar hopen dat het dan aan het filterhuis cq update lig anders een dure grap

jangenoegen 0

13 jaar

Als we allemaal over detzelfde ratel praten dan kan dit niets te maken hebben met of je contact eerst even aanzet.
Je zou het oliefilter eens kunnen verwijderen en dan zie je een zwart gedeelte waar het filter omheen ligt en daarin zit een klep met een veer en dat kun je indrukken,het is moeilijk te testen omdat het geen zekerheid bied, maar je kunt hem als het goed is ook los laten vervangen en dan weer even aankijken.

ricky 10
badge

13 jaar

sorry van mij late reactie maar laptop was kapot is 6 weken weg geweest
maar wil het probleem van mijn auto aan gaan pakken waar kan ik een tekening van die klep vinden van bij het filter huis
en misschien beschrijving en moeten die onderdelen worden besteld of zijn di e op voor raad bij dealer

jangenoegen 0

13 jaar

Zullen ze wel niet op voorraad hebben omdat het veel minder vaak voorkomt dan de spanner/ketting e.d.
Je moet gewoon even de dealer bellen en zeggen dat je de klep zoekt die onder het oliefilter zit, dus in het oliefilterhuis (oliefilter druk je er overheen) en of die voor jouw wagen los te krijgen is.(sommige wel en andere weer niet).
Zoja dan kun je het proberen en zo niet dan wordt het een distributieset.

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.