Volkswagen Golf V: P0299 foutcode

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dkc

Hallo,

Ik heb hier een golf met de volgende foutcfoutcode:
16683 P0299

nl Regeling turbodruk te lage druk
du Ladedruck Regelung Regelgrenze unterschritten
en Boost Pressure Regulation Control Range Not Reached
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Storingslampje brandt
Noodloop

Mogelijke oorzaken:
Turbodrukregelaar (N75) werkt niet goed meer
Slangaansluitingen verwisseld
Lekkende slangaansluiting(en)
Lekkende vacuum leidingen
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
MAP sensor (G71) defect (merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte G71 te geven)
Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.

Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

Extra info:
Indien aangetroffen in een 2.0l TFSI: Check Boost Pressure Control Valve (N249), for cracked rubber diaphragm. A new/optimized Valve is available, see TPL 2016331 for details.


De turbo slang voor de EGR en de intercooler in en uitlaat worden vacuum gezogen!
wanneer je gaat rijden komt de turbo druk niet boven de 1.3 tot 1.7 Bar
de slangen zijn niet verstopt en de inlaat is open( ook wanneer de inlaatslang van het luchtfilter is verwijderd word er vacuum gezogen)
de turbo zuigt wel lucht aan maar en komt niet veel lucht uit.

Turbo kapot??

of zijn er nog andere mogelijkheden???

mvg Roy

hatebo

Geplaatst door hatebo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jangolf1 (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo
als je intercoolerslangen vaccum trekken is je turbo stuk zeker weten gr jan

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarschijnlijk asje gebroken. Turbo's gingen toen als broodjes...

hatebo (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo,

de As van de Turbo is inderdaad gebroken,

zijn er nog modificatie's die uitgevoerd moeten worden om dit probleem in de toekomst te voorkomen??

mvg Roy

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee alleen een nieuwe turbo monteren en mocht je metaaldeeltjes hebben in het laaddruk deel dan alle slangen reinigen en de intercooler vervangen. Als alleen de uitlaat kant stuk is dan alleen de turbo vervangen.

hatebo (0) PRO, 13 jaar geleden

okey ricky
alleen de uitlaat kant is kapot dus we gaan de nieuwe monteren
bedankt voor de reactie's

mvg Roy

hatebo (0) PRO, 13 jaar geleden

Er is inmiddels een nieuwe turbo gemonteerd en de auto loopt weer als een zonnetje

bedankt voor het meedenken

mvg Roy

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Ok mooi!

noeskha01 (0), 10 jaar geleden

Ik heb dezelfde storing P0299. Turbo is vervangen, LMM is ok. Auto loopt goed bij koude motor, gaat daarna in noodloop. Vacuumpotje ok.
Toen de turbo net vervangen is heeft de auto 500 km goed gereden met antiroetspul in de tank. Snelheden boven 200 gehaald. Nu komt de storing steeds eerder. Kat is nu leegehaald, zat wel verstopt. De garage heeft de N75 besteld, komt er morgen op

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.