Volkswagen Golf: Motor valt spontaan uit

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 GTI 2E

De motor valt spontaan uit onder het rijden,net of je stekker eruit trekt
Of hij nu koud is of warm maakt niks uit.
Heb al een relais verwisselt en de bobine vernieuwt maar is nog altijd hetzelde probleem.
Loopt soms dagen goed zonder problemen en dan ineens op 5km valt hij 2 keer uit.
Als ik dan een minuut wacht kan ik hem weer starten en verder rijden.

arets

Geplaatst door arets (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Startschakelaar achter contactslot of de halgever ( in stroomverdeler) kunnen beide deze storing veroorzaken.

Gr.

arets (0), 16 jaar geleden

Heb iig vandaag de bobinevervangen..en brandstofrelais 167..dit hielp allebei dus niet..ik vind t gewoon vreemd dat ik al 6398 forums heb gelezen over dit probleem en tot nu toe niemand dit probleem opgelost heeft gekregen..nog niemand concreet met een oplossing..het gaat iig om een 2L 8v blok met motorcode 2E. Auto loopt voor de rest prima maar dit stilvallen is echt irritant aan het worden.

Ben ten eind raad!! Wie kan mij verder helpen??

Gr. Marvin
ceroxol2003@hotmail.com

deltaromeo (0), 16 jaar geleden

heb ik ook gehad, was de startonderbreker, die zit onder het stuur aan de linkerkant als het goed. gewoon weer vast duwen kan al genoeg zijn, anders er tussen uit halen.

arets (0), 16 jaar geleden

Bobine vervangen, relais 167 en 30 vervangen, kabels nagelopen.. weet nog niet na vervangen nieuw relais 30 of de auto nog stilvalt..ff afwachten aangezien dit sporadisch gebeurt..auto valt stil onder het rijden..rpm en kmteller lopen langszaam omlaag..lampjes accu en olie lichten pas op als de auto volledig stilstaat..dan pas na 2 a 3 minuten kunnen starten..iemand n idee??? Zou super zijn!!

Mvg

Marvin

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Gewoon de schakelaar achter het contactslot, komt vaker voor bij dit type.

MK3GTI (0), 16 jaar geleden

Gister was t weer zover!! maar nu valt me de auto ook uit midden op de snelweg!! Levensgevaarlijk..dan moet ik aan de kant..totdat ik helemaal stil sta en dan springen me de lampjes op het dashbord pas aan?? Kan ik 2 minuten wachten op de vluchtstrook en dan krijg ik de motor pas gestart!! Dit gebeurde me gister 5 keer op ongeveer 1 km rijden.

Heb me zo n contactblokje gehaald en word nog ingebouwd maar dan nog..is het dit wel aangezien de auto uitvalt en ik hem niet direkt kan starten..ook niet onder het rijden?

iemand die meer weet van dit probleem en mij verder wil helpen..weet het ook niet meer onderhand?

ceroxol2003@hotmail.com

010cabrio (0), 16 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem! maar dan voor een cabrio uit 84, wordt er ook knars van!!
Maar controleer voor de gein ook je brandstof filter eens .. Dat scheelde mij alweer vier keer minder afslaan op 1 km. wat ik tot nu toe gedaan heb (en nog steeds hetzelfde probleem)

Thermostaat vervangen
temperatuur schakelaars vervangen
waterpomp
carburateur
Carburateur pakking

Ik dacht meer in de richting van brandstof toevoer dan elektrisch defect... maar ga morgen ook het elektrisch gedeelte uit pluizen
Ik heb zelf ook een onderwerp lopen hier op het forum . Misschien heb je er wat aan.

Denman (0), 16 jaar geleden

Hall-sensor (impulsgever voor injectie en ontsteking) of relais 30(stroomvoorziening motormanagement)?

Valt de toerenteller bij het uitvallen in 1 klap terug naar 0? Dan is de hall-sensor verdacht (geen signaal).
Relais 30 schijnt nogal eens problemen te geven door slechte solderingen. Staat als het goed is ook '30' op.

arets (0), 16 jaar geleden

relais 30 en 167 zijn vervangen, bobine vernieuwd en het toerental valt langszaam terug naar 0 voordat ie afslaat.

Hij valt nog steeds uit!!

Help!!!

jdv187 (0), 16 jaar geleden

ik heb hetzelfde eens gehad met een golf 2 uit 1987. Toen was het wel een relais (monteur heeft lang moeten zoeken volgens mij)

Ik weet helaas niet meer welke.... hij zat links-boven en kostte €90,- (maar daar zul je niet veel aan hebben)

the_sniper (0), 16 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem met mijn VW polo 1995 (6N).
Deze valt ook uit onder het rijden. Althans, gas geven is niet meer mogelijk en valt uiteindelijk uit.
Soms valt hij in één keer uit. Als ik voor een stoplicht sta valt hij sowieso meteen uit. Na 5 minuten proberen start hij weer en kan ik weer enkele kilometers rijden

Wat mij wel opvalt, als ik nu de blazers op de hoogste stand zet (4) en warme lucht laat blazen (warmste stand), dan blijft hij aan en kan ik
kilometers zonder problemen rijden. Heb jij dit ook?

Misschien de ontsteking die te warm wordt?!
Ben zelf ook hopeloos op dit moment..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.