close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen POLO 55 KW: Motor valt uit na lange afstand rijden

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 55

Beste forumgebruikers,
Ik heb een maandje terug een tweedehands polo van 20 jaar oud gekocht, ik rijd hiermee een paar keer per week zo'n 150 km en telkens zodra ik van de snelweg de afrit uit rol en ik sta te wachten voor de kruising om op te rijden houdt hij stationair geen toeren en valt hij uit. Als ik wat gas bij geef blijft hij gewoon lopen maar als ik hem laat gaan valt hij gewoon dood. Nadat de motor afgekoeld is en ik start hem weer voor de eerste keer weer houdt hij prima zijn toeren vast stationair. Heeft iemand enig idee of dit een ontstekingsprobleem, brandstoftoevoerprobleem of zelfs iets heel anders is? Er valt wel mee te rijden op deze manier maar als je voor een kruising staat te revven komt dat ook zo ongeduldig over, alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst door

svenn0vietsj (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voor de kruising staan te revven is voor een Golf rijder niet ongebruikelijk, maar voor een Polo kan dat wat vreemd overkomen, inderdaad...;-)
Ik vermoed de koelvloeistof temperatuursensor; laat de auto eens uitlezen, dan weet je meer.

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

Hoi Hans,
Dank voor je reactie ik zal hem binnenkort eens uit laten lezen zou ik die kapotte temperatuursensor niet ook moeten opmerken in het watertemperatuurklokje van het dashboard?

Nee dat hoef je niet op te merken aan de temp meter in je dashbord.
Ik zit ook te denken aan een vervuild gasklephuis, dit evt ook reinigen en als dat niet helpt laten inleren.
Een andere mogelijkheid kan nog valse lucht zijn, in dat geval de kunststof slang die van inlaatspruitstuk naar rembekrachtiger loopt controleren op scheurtjes, komt ook vaker voor.

Toch na laten kijken door een monteur en zijn conclusie was lambdasonde stuk. Hopen op probleemloze ritjes vanaf nu.

Een defecte lambdasonde geeft meestal een verhoogd gebruik maar geen uitvallen stationair.

Loop eerst de eerdere suggesties maar af. Ook een lekke remboesterleiding komt vaak voor . Plastiek leiding aan inlaatbuis bij cilinder no 4 bij de aansluiting(en).

Temperatuuraanduiding is apart voor dashboard en ECU.

Meetwaardes warm uitlezen en vergelijken met de werkelijkheid is hier geboden.

Succes.

Punt 50
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.