Hallo
Mijn auto is vastgelopen door de winter mijn olie lampje begon te branden mijn vraag
is wat er precies beviest waardoor ik geen olie druk meer kreeg, geen olie lekkage en olie pijl was nog goed.
Mvg Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoezo vastgelopen , zit hij echt vast , wil dus niet meer ronddraaien?
Of brandt alleen het lampje omdat er iets aan de hand is
motor zit helemaal vast kan niet meer draaien, de motor begon te tikken en daarna afgeslagen.
12 jaar
Kijk eens op het forum er is vandaag nog een polo motor gepost die vast gelopen is , 2 op 1 dag ?
dan bevriest in het carter de oliezeef en kan daardoor geen olie meer aanzuigen
12 jaar
Dan moet er toch wel erg veel water in de olie zitten?
Lampje is gaan branden toen ze er mee reden olietemperatuur zal toch wel zohoog zijn dat de bevroren ? zeef dooi blijft!
Alles kan .
Gisteren ook iemand getroffen in de garage met een vastgelopen motor (Fiat), na onderzoek bleek dat de carterontluchting was dicht gevroren.
Olielampje ging ook branden onder het rijden, was ook te verklaren zat geen druppel olie meer in, heel de motor ruimte vol met olie.
Zelfs de olievuldop zat vastgevroren en vol met ijs.
Vandaag iemand geholpen met dichtgevroren carterventilatie zónder sludge aan olievuldop en reed altijd langere afstanden. Olie is er via de peilstok uitgekomen,net zo'n jaknikker! conclusie,het gebeurt vaker dan we denken...
precies dat moet er wel heel veel water in het carter zitten water is zwaarder dan olie en de aanzuigzeef zit niet helemaal op de bodem van de carter
dus hoe is het dan mogelijk.
olie peil stond nog op max dus geen olie kwijt geraakt door een verstopte carteronluchting.
12 jaar
Komt vaker voor. Lees dit topic ook maar eens: met name reactie #3
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
En nee bij de polo hoeft niet heel veel water in te zitten aanzuigpunt oliezeef is verkeerd gekozen door vag. je zou ze de kost moeten geven die door bevroren oliezeef kapot zijn gedraaid en bij de garage de boodschap hebben gekregen { o dan is de oliepomp kapot gegaan} .
En ja ik spreek uit de praktyk 30 jaar sleutel ervaring , zoon een Polo en toevallig Nam ik hem zelf vorig jaar mee in de vorst periode en jawel hoor oilelampje branden dus stoppen meteen het vermoedden dat het iets met vorst te maken had 1 uur kacheltje onder carter probleem opgelost. volgende morgen weer het zelfde . en nee geen oude olie zat er 10 maanden in en 4000km nu doe ik dus voor de winter er nieuwe olie op en dit jaar nog geen probleem gehad.opgezocht op intrernet en ja hoor honderden motoren zo stuk gedraaid. en ja als een motor de oli eruitgegooid heeft is de carterventilatie dicht , als olielampje brand geen olie of aanzuigbuis bevroren
12 jaar
Als dit dan zovaak gebeurt zou ik coulance eisen , produkt fout als de zeef verkeerd zit?
Want dan zou elke garage er nu 1 of meer hebben staan met een kapotte motor.
oke dit is nu duidelijk, is er nu ook een andere aanzuigzeef voor deze auto's best wel een vervelend allemaal, wat kost ongeveer
een andere motor. 1.4 16v
12 jaar
Problemcar is bedoeld voor het oplossen van technische problemen aan/van uw auto.
Voor informatie betreffende reparatieprijzen verwijzen we u door naar reparateurs zoals garages, dealers enz.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar