Raar, sinds een week of anderhalf loopt de naald van de
motor-/watertemperatuurmeter van m'n VW Passat ('00) wel gewoon op naar
ongeveer 90 graden, maar zodra de motor op bedrijfstemperatuur is
(tenminste, dat denk ik), dan houdt-ie er ineens mee op en zakt de
naald simpelweg terug naar 0.
De motor klinkt niet anders dan anders, en ook aan het rijden merk ik
niets raars. maar goed, in orde is het natuurlijk niet.
Jullie enig idee wat het kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temperatuursensor defect denk ik. Door het opwarmen van de motor wordt de temperatuurgevoelige weerstand in dat ding ook warm, bij bedrijfstemperatuur zo warm dat hij inwendig te maken heeft met een 'draadbreuk'. Daardoor vallen je meters terug. Totdat de sensor genoeg afgekoeld is blijft de interne storing aanwezig.
Misschien dat COR1822 je er nog meer over kan zeggen, die is goed thuis in elektronica-problemen.
suc6
Peter
Lijkt inderdaad het geval, eerste verdachte is de temperatuuropnemer.
Als de connector goed contact maakt kun je ook meten op die connector naar massa wat de spanning over die opnemer is koud en bij het warm worden, je zult bij een goede opnemer een langzaam oplopende waarde zien en als die plotseling wegvalt is de opnemer stuk.
Gewoon vervangen, zijn niet zo duur, en de meter zal weer werken.
Groet,
Cor
Ok, thanx guys. Zal het aan de garage meegeven als ik 'm volgende week wegbreng! Ben zelf niet zo'n techneut ;-)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar