close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen caddy tdi: Motor wil niet starten

Bouwjaar: 2001

Motor wil totaal niet starten.
Bij v.w dealer alles gekontroleerd maar komen er niet uit ,volgens de dealer is de computer defekt.
Ik heb een andere computer met startonderbreker en leesspoel met de sleutel gemonteerd maar start nog niet!
Bij het uitlezen van de (computer)motor geeft hij storing N146 aan en dit zou de inspuitpomp zijn....maar volgens de garage is deze in orde !
Relais 109 is ook al vervangen.
Motor heeft 51.000 km gelopen.
Wie oh wie ..weet de oplossing

Geplaatst door

nofassa (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

N146 is 'quantity adjuster' inspuithoeveelheid in het NL (?)
Hoe dan ook: als je dezelfde inspuitpomp als een '98 tdi hebt, moet je tussen pin 5 en 6 van de pomp 0.5 tot 2.5 ohm meten. Meet je dat niet, dan is de spoel doorgebrand of zit ergens iets los in de bedrading er naar toe.
Op pin 5 moet je de accuspanning kunnen meten. Is die er niet, dan is er mogelijk een zekering stuk (zekering 32, 15A)
Als dat goed is, kun je kijken of op pin 6 sturing is. Bij het starten moet je een pulsbreedte signaal kunnen meten. Als je tijdens het starten een voltmeter over pin 5 en 6 zet. moet je een spanning kunnen meten. Is dit er niet, dan is er geen signaal van de ECU. Omdat je de ECU al eens vervangen hebt, zouden de kabels dan overblijven.
Succes, en laat nog eens horen als je het opgelost hebt.

dutch123 165

20 jaar

Eindelijk hebben we het probleem gevonden,de brandstofpomp stond zo vast als een huis waarschijnlijk iets in de pomp afgebroken,deze is vervangen en het probleem was verholpen.
De v.w garage zei nog wel dat de brandstofpomp in orde was,maar zo zie je maar dat die ook fouten maken maar me wel een rekening sturen van 166 euro omdat ze er twee uur mee bezig waren geweest en tot de conclusie waren dat de motorcomputer kapot zou wezen wat niet het geval was.

nofassa 0

20 jaar

Wat een .... dealer. (sorry hoor) Ik heb ook eens een kapotte pomp gehad. De wegenwacht had dit binnen 10 minuten gevonden. En dat zonder alle geavanceerde apparatuur van een dealer.
Hoe dan ook: enig idee waarom de pomp stuk is gegaan? Waar tank je je diesel? Bij mij werd gezegd dat water in de dieselolie funest kan zijn voor de inspuitpomp.

dutch123 165

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.