Volkswagen Golf IV: motor wordt te warm

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v fsi

hallo

auto komt met probleem waterlekkage.
buis achter op motor gescheurd tussen waterpomp en thermostaathuis.
buis en thermostaathuis vervangen.
nu blijft radiateur en kachelslangen koud.
net of er geen circulatie is.
waterpomp gedemonteerd deze is goed (stalen schoepenwieltjes)


mvg rick

rick559

Geplaatst door rick559 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Thom1990 (0) PRO, 10 jaar geleden

dit probleem hoor je vaker miss verstopping effe de circulatie controleren
ik neem aan dat je dit al weet of hebt gedaan

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Niet een luchtbel? Hoeveel kwam eruit en hoeveel ging er weer in?

rick559 (0) PRO, 10 jaar geleden

waarschijnlijk een luchtbel geweest. lang stuk mee gereden en koelvloeistof weer bijgevuld.
na lange tijd werd radiateur wel warm.

mvg rick

ricky (0) PRO, 10 jaar geleden

Oke mooi!
Je ziet het meestal ook he, je haalt er een 3-4 liter uit en er gaat maar 1,5 liter weer in en het peil zakt dan niet meer, dan weet je al dat er een luchtbel in zit.
Wat ik dan meestal doe is dop erop en dan verhoogt laten draaien, er komt dan als hij warm wordt druk op te staan en dan de dop stukje losdraaien, het begint dan te borrelen en de luchtbel verdwijnt dan weer en dan kan je weer paar liter vullen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.