auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Motorkabelboom

Bouwjaar: 1999

Beste collega's
Wij Hebben Hier een VW POLO 1.9 SDI 47kw uit de 6de maand 1999.
Met de motor code AEY.
Deze auto heeft als probleem dat het motorlampje gaat branden en de auto stop ermee. De klant krijgt de auto ook niet meer gestart voor een periode van een minuut.
Daarna start hij gewoon weer en loop een tijde goed.
Onze uitlees app. KTS650 geeft aan dat (opbrengst stelwerk/brandstofpomp/regelverschil) de fout moet zijn.
Ik heb kontact met VW dealer gehad en die gaf aan dat de motorkabelboom vervangen moet worden omdat er slechte stekkers aan zitten en dat dat een bekend probleem van dit type was.
Kosten +- 1000 euro ex.
Ze konden me alleen niet zeggen waneer de kabelboom geleverd kon worden.
Ik heb wat navraag gedaan Als dit een bekend probleem is? waarom is de kabelboom niet op voorraad bij de importeur in NL en duitsland en bij de fabriek? en ze hebben de laatste 2 jaar er ook geen meer gehad?
Er zit ook geen culanse regeling op enz.
Kent iemand dit probleem en is het inderdaad de kabelboom en zo ja kan iemand dan zeggen welke stekkers of kabels of combi's daarvan het zijn, of kan het totaal war anders zijn.
Bijvoorbaat dank Mark.

Geplaatst door

Jansonius (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet te diep zoeken denk ik.Hebben dit probleem meerdere keren gehad met VW Diesels.Vaak was het het relais 109 die de oorzaak was.Deze wordt te warm en vervangen door een nieuwere versie was altijd de oplossing.Kabelboom hebben wij nog nooit van gehoord, maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen.

sambijman 0
badge

20 jaar

Voor 1000¤ zou ik eerst eens een uur met een multimeter en elektrisch schema aan de gang gaan, als er rotte stekkers aanzitten zouden die te vinden moeten zijn. Alle handel onder de motorkap naar de stuurdoosstekker nameten op weerstand en of onderbreking. En, volgens mij kun je de stekkers en of pennen ook los krijgen. Moeten wel met speciaalgereedschap aangezet worden, maar dat heeft de dealer.

Overigens deel ik sam zijn mening, relais 109 eerst bij voorbaat heenzenden. Storingsbron nummer 1 bij vw diesels.
relais 109 is te inspecteren, relais opereren en print bekijken, solderingen geven het op.

audia4 0
badge

20 jaar

ralais 109 geeft nooit deze storing,open maken en solderingen op scheuren checken evt doorsolderen.als er wel een 109 inzit. ik heb deze klacht meerdere malen bij een caddy gehad,na vervanging van de kabelboom had de klant geen klachten meer.de vas 5051 geeft inspuitregelaar regelverschil aan.

Bij een caddy heb ik ook wel eens meegemaakt dat de kabel van de plus van de accu naar de startmotor kapot was. Auto liep altijd goed, sloeg plotseling af, uitlezen, de meest vreemde storingen uiteenlopend van brandstofpomp tot weet ik wat. Na zoeken bleek dus die dikke pluskabel kapot te zijn. (Als je hem wilt testen, trek er een paar keer aan, want de isolatie was nog intact.) Ik hoop voor je dat dit het is. Overigens komt relais 109 ook veel voor. De nieuwe versie heeft een modificatie ondergaan.

maikel6834 0
badge

20 jaar

Hallo
Wij hebben het zelfde probleem met een caddy sdi,met uitlezen kwamen ook de gekste storingen in beeld,relais 109,zekeringkast,brandstofpomp laten contr en rep,electr gedeelte contactslot,leesspoel startblokeering,dealer had het ook over de draadboom .uiteindelijk na heel veel uren regelapparaat omgewisseld(programeren bij dealer)was het probleem opgelost,nieuw regelapparaat koste 900 euro maar via de onderdelen lijn een goede gebruikte gevonden voor 100 euro, wel moet hij geprogrameerd worden bij de dealer maar dit moet bij een nieuwe ook.gr gep

stuivenberg 0
badge

20 jaar

hallo,
Bij de caddy hebben wij veel kabelbomen vern.(motorruimte)
Deze is in principe gelijk aan polo variant/classic.
Het probleem was volgens mij dat er vergulde en normale stekkers in de grote stekker op het motorregelapp.zitten,je moet de vergulde stekkers vervangen door normale.Voedingspanningrelais van het motorregelapp.(109)komt ook vaak voor maar er is dan volgens mij geen storing opgeslagen.Doordat Gep de stekker van het regelapp. los heeft gehad kan de storing ook zijn verdwenen!

erik2819 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.