Volkswagen Golf IV: Motorolie uit peilstok...

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Goedendag heren,

Na 2 dagen stilstaan van mijn auto ging ik vanmorgen rijden en begon na 10km rijden me olielampje te knipperen en piepen snel achter elkaar. Heb me auto langs de kant gezet en zag dat me motor onder de motorolie zat. Rechterkant van de motor bij de oliepeilstok was het zeiknat van de olie (Distributiezijde) Ik zag ook dat er olie uit de peilstok kwam. Weet iemand waar dat door komt? Carterontluchting? Is het een bekende klacht bij deze motoren? Motor tikte wel een beetje maar had na dat olielampje ging knipperen gelijk langs de kant gezet.


MVG Jumaidy .

Jumaidy

Geplaatst door Jumaidy (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Zal vermoedelijk een bevroren carterontluchting zijn.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Yep,carterontluchting bevroren,is een kwaal van deze motor.
Zelf mee gemaakt met een polo,motor in mekaar gedraaid.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=moderator]Zal vermoedelijk een bevroren carterontluchting zijn.[/quote]
niet vermoedelijk is 100% zeker al weer verschillende gehad

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Je zou voor de zekerheid eens de dealer moeten vragen of dit nog onder garantie of coulance valt, wij hadden namelijk iets van 2 jaar geleden een Polo met ditzelfde probleem en daarvan was motor in elkaar gedraaid en die kreeg een nieuwe motor voor 100% dus misschien krijg je wat terug op reparatie oid...

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ricky.
Er is toch ook een modificatie geweest dat er een soort verwarmings element gemonteerd werd die de boel opwarmde bij lage temperaturen teneinde het dicht vriezen te voorkomen.
Tenminste,dat was bij de seat zo,neem aan dat dit ook voor vw gold.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Ja klopt, je had 2 type modificatie's. De een had alleen verwarmingselementje in de dikke slang zitten maar dat hielp natuurlijk niet want het potje eronder bevriest meestal en niet de slang hahaha. De ander was een aanpassing van slangen van de carterontluchting die op een andere manier aangesloten werd. Je kreeg dan ander luchtfilterdeksel met 2 aansluitingen naar bv ook het deel onder de olievuldop e.d. Maar het beste is volgens mij dat potje achterop vervangen met die modificatie en gewoon wat vaker wat meer toeren maken (ff volgas 1x per ritje oid). Maar aan de andere kant is het weer niet te zeggen want had er 1 in de beun en vorig jaar nieuw potje gemonteerd (aanpassing wilden ze niet, was te duur....) en potje was nu weer bevroren...

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Begin jaren 90 dit probleem al met mijn polo gehad en 10 jaar later nog niet opgelost.
Vorig jaar nog een seat van mijn collega naar de haaien door dit akkefietje.
Triest.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat zijn traditie's bij vw, die moeten blijven hahaha. Klein voorbeeld: egr koelers/kleppen, nokkenasverstellers, turbo's, krakende draagarmrubbers, kachel stelmotoren, deursloten, airbagstekkers enz enz enz. Dat zijn allemaal delen die al op meerdere generatie vw's zitten en ze gaan nu nog steeds stuk. (en dan hebben we het nog niet over de nieuwe delen zoals: dsg koppelingen, kettingen, zuigers....)

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ik ben altijd een fan geweest van vw/audi,gewoon mooie auto's,heb er een aantal gehad.
Maar ben toch erg blij met mijn toyota gezien de onderhoudskosten.
Er zijn domweg mooiere auto's maar het zit zo goed in elkaar en zo storingsvrij.
Nu inmiddels 110.000km in mijn bezit en gewoon niks,setje remblokken en een paar dashboardlampjes.
Scv klepjes zijn onder garantie vervangen bij 120.000km,auto staat nu op 230.000km.
Alles nog origineel,aan de motor is nog geen sleutel geweest,helemaal niks.
Dat ik er nou echt zuinig op ben kan ik ook niet zeggen.
Maar goed,een ander is weer blij met een vw/audi.
Maar ik blijf van mening dat een auto die gemiddeld 8% duurder is dan de rest,dat dat verwachtingen schept en dat kunnen ze niet waar maken.
Zowel met duurzaamheid als met garantie afhandeling van steeds maar weer terugkerende ellende.

Jumaidy (0), 11 jaar geleden

Beste heren,

Bedankt voor alles reacties.
Het was idd een bevroren carterontluchting die uit elkaar was geklapt. Nieuw laten monteren verse motorolie erin en een nieuw filter.
Volgends de heren is er nu een gemodificeerde gemonteerd maar het kan ten alle tijden nog gebeuren.
Gelukkig had ik geen motorschade wat in de meeste gevallen voorkomt. Dus dat geluk hadden we wel.

Zelfs VW Nederland gebeld voor misschien wat coulance maar helaas konden zij niks voor ons doen omdat de auto al 12 jaar oud is.

Met vriendelijke groeten

Jumaidy

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.