close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Motorregelapparaat

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: AFN 110 PK

Sinds lange tijd heb ik last van dat de motor bij zware belasting soms in noodloop gaat(in de bergen op vakantie bijv.).Heb alles al vervangen (turbo,laaddrukventiel,LMM)Nu vandaag heb ik het motorregelapparaat vervangen.Heb het oude opengemaakt en het eerste wat ik zie is lichte olievervuiling op voorkant van de print waar het vacuumslangetje binnenkomt(blijkt in het slangetje in het motorregelapparaat een klein scheurtje te zitten.) Vorig jaar zomer turbo uitgewisseld en de turboslangen bevatte eveneens lichte oliesporen(druppels)men vertelde mij toen dat dit normaal is.Heb de print voorzichtig droog gemaakt(was alleen aan de voorkant bij de connectoraansluitingen vervuild dus niet de gehele printplaat.)Mijn vraag is het normaal dat er olie zo ver komt tot in het motorregelapparaat of is er dan iets anders aan de hand.

BVBD Ron

Geplaatst door

ron9753 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ron

als dat maar minimaal is,hoef je je geen zorgen ta maken,

kort maar krachtig.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Ik heb zojuist de gehele leiding vanaf het regelapparaat doorgeblazen.Weer een proefrit gemaakt en het heeft geholpen.De motor pakt de toeren veel beter op,dus ik denk dat er in de zak die zich in de leiding bevind toch wat olie heeft gestaan zodat de drukken niet zo goed overgedragen werden.

Ron.

ron9753 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.