Ik ben al een halve middag aan het aan klungelen om het reaktierubber van de motorsteun links achter (ja die minst makkelijk te bereiken...) proberen te vervangen.
Je kunt er bijzonder slecht met gereedschap bij en de bout zit ook nog redelijk vast.
iemand een tip om eea wat eenvoudiger los te krijgen?
greetz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedoel je het rubber achter de motor?? (rechtsacher dus; we kijken en spreken altijd vanuit de bestuurderspositie) Hier heb je eigenlijk even een brug bij nodig, van onderaf gaat het eenvoudiger dan van bovenaf achter het blok te liggen klungelen.
De rubber achter de versnellingsbak heb je er zo uit, die haal je met steun en al naar boven....
heeeee, betreft de steun achter de versnellingsbak \(aan de bestuurders zijde).
daar heb ik veel problemen mee. De twee boutejes van de voetplaat krijg ik wel makkkelijk los. maar de hoofdbout in het midden wil niet. (het rubber veer steeds mee en daarom kan ik geen slag maken met het gereedschap.
Ik snap dat je de motor op kan krikken zodat de pot van het rubber vrijkomt. maar dan blijft die vervelende mifddenbout nog vast zitten. Doe ik iets te moeilijk?
16 jaar
[quote=Taco7]heeeee, betreft de steun achter de versnellingsbak \(aan de bestuurders zijde).
daar heb ik veel problemen mee. De twee boutejes van de voetplaat krijg ik wel makkkelijk los. maar de hoofdbout in het midden wil niet. (het rubber veer steeds mee en daarom kan ik geen slag maken met het gereedschap.
Ik snap dat je de motor op kan krikken zodat de pot van het rubber vrijkomt. maar dan blijft die vervelende mifddenbout nog vast zitten. Doe ik iets te moeilijk?[/quote]
Pak een stuk of 3 lange verlengstukken voor op de ratel,en steek dit vlak langs het koelvloeistofreservoir naar beneden,dan zit je recht op de bout en kun je hem makkelijk losdraaien,anders zit je te kloten met je ratel in de motorruimte wat weer auw gaat doen.
Juist lange verlengstukken gaat prima.
Ik heb ook wel eens een hardnekkig geval gehad waarvan de binnenbus gewoon los zat en meedraaide, gewoon de steun geheel van de bak afslopen, met rubber en al uit de auto, slijptol er bij, nieuwe bout en rubber en klaar.
Zo...met alle tips... en wat zweet is het gelukt.
De bout zat te vast, het binnenwerk was inderdaad van het rubber los geschuurd, de bout kop was rond dus pakte de dop met de verlengstukken niet meer....soms zit het een beetje tegen...
Bout kop eraf gezaagd, motorsteun losgebout en klaar. Rijdt heerlijk zonder dat schokken...
Dank voor de reakties!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar