Hallo allemaal,
Ik heb een motorstringslampje sinds gister. Hij brand alleen maar knippert niet.
Verder merk ik eigenlijk helemaal niks aan de auto.
Wat kan dit zijn.
Ik heb wel onlangs een kapotte turbo gehad. Er is toen erg veel olie door de uitlaat verbrand.
Misschien de kat of wellicht de sensor (lambda)
Maar stel dat de kat stuk is dan merk je dat toch wel aan de auto?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kapotte kat hoef je niet te merken zolang deze niet geblokkeerd is.
Foutcode uit laten lezen, dat scheelt een hoop gegis en gezoek.
Bedankt Oldford.
Maar het feit dat er toendertijd olie in de kat is gekomen is natuurlijk niet goed!
14 jaar
en een kapotte kat merk je ook niet direct in het vermogen,. bij een kapotte lambda is dat wel het geval of heb ik me dan verkeerd laten informeren?
14 jaar
Zolang de kat niet geblokkeerd is merk je aan het rijden en/of het vermogen niets.
Maar ook een defecte lambda-sonde hoef je niet te merken als de ecu een goede vervangingswaarde heeft.
Loopt de motor zonder de werking van de sonde. Doet ie zo wie zo al bij vol gas en bij turbodruk ook als de sonde heel is.
hmm,
Net ontdekt bij het starten dat hij heel erg nerveus stationair loopt, hij klimt bijna tot de 1300 toeren, ook de de turbodruk meter die in de 1.4tsi gt zit geeft kleine tikjes naar rechts...
14 jaar
Laat hem eerst maar uitlezen,bij dit type motor komen meerdere problemen voor.
Nou, gebeurt, het schijnt een klep te zijn bij de inlaatzijde, bij het spruitstuk, geen idee wat dit is.
Kan de olie na de kapotte turbo hier gekomen zijn?
Wel apart deze auot van mij.
Eerst de distributie vervangen met de cilinderkop, toen de turbo stuk, nu weer dit... wordt er nogal moedeloos van zeg maar.
14 jaar
Die klep kan de luchtstroom veranderen,dus de manier hoe de lucht in de cilinderruimte binnenkomt.
Maar wat was de exacte foutcode???
Het kan namelijk ook alleen de basisafstelling van die klep zijn die nog uitgevoerd moet worden.
@ volkswagen 1802...
Kan ik de dealer gewoon bellen voor die foutcode?
Ik heb iig de benaming van de onderdelen: onderdrukdoos, 03C129061B
en de potentiemeter: 03C907386B... deze zouden volgens de garage beide vervangen moeten worden.
Maar wat bedoel je precies met de basisafstelling?? wanneer gebeurt dit dan? als de turbo vervangen is?
En kan bij deze onderdelen olie komen?
14 jaar
de volgende foutcode is geregistreerd.
08231 P2015 000
sensor voor stand inlaatspruitstuk/luchtstroomregeling onaannem. signaal statisch.
14 jaar
Kan iemand iets met deze foutcodes?
14 jaar
Er kan natuurlijk ook wat met de potentiometer zijn maar zou eerst de basisafstelling laten uitvoeren.
Basisafstelling word meestal uitgevoerd als het betreffende onderdeel vervangen word of de massaklem van de accu word losgehaald.
Je geeft bij een basisafstelling de maximaal stand en de minimale stand van de klep door aan het motorregelapparaat,daarna weet het motorregelapparaat
dus in welke stand dat de klep staat als hij bijv voor 50% word aangestuurd.
[quote=jpak47]de volgende foutcode is geregistreerd.
08231 P2015 000
sensor voor stand inlaatspruitstuk/luchtstroomregeling onaannem. signaal statisch.[/quote]
Ik heb wel eens gehad dat het plastieke heveltje die deze klep bediend afgebroken was,dan krijg je ook deze storing.
Als je heel goed kijkt kun je het zien,dan moet je eerst de motorafdekking eraf trekken en dan als je voor de auto staat links kijken ter hoogte waar het inlaatspruitstuk op de kop zit gemonteerd.
Probleem opgelost door vervanginging van eerder genoemde onderdelen.
Grapje koste me wel 600 euro doordat de turbo/spruitstuk en de compressor er af moesten.
Damn, die 1.4 tsi heeft dus niet alleen voordelen....
14 jaar
Vind het persoonlijk wel nog steeds apart dat de compressor eraf moest, niet dat ik het niet vertrouw, maar naar mijn idee zit die aan de hele andere kant dan de turbo.
14 jaar
Op Gerritspeek staat:
De stand van de schoepen wordt versteld door een stang die verbonden is met een onderdrukdoos. De onderdruk op de drukdoos wordt geregeld door de N75 klep, en deze wordt weer aangestuurd vanuit de ecu, waar het turbodruksignaal ook binnenkomt. Wanneer de variabele schoepen niet goed versteld worden.
Bij mij was die stang van de onderdrukdoos stuk.
Kan het zo zijn dat doordat de turbo stuk is gelopen ook dat stangetje naar de onderdrukdoos stuk gaat??
14 jaar
Iemand die nog een bericht kan sturen.
De compressor zit toch aan de andere kant van de motor als de turbo.
14 jaar
De compressor zit aan de achterkant en de turbo aan de voorkant,maar bedoelen ze niet toevallig de aircocompressor??
De compressor hoeft er (in principe) helemaal niet af.
Inlaatbuizen,diverse stekkers,gasklephuis,inlaatspruitstuk,brandstofgallerij/inlaatspruitstukklep en nog wat kleine andere dingen.
Het zou wel kunnen zijn dat het wel via de flat-rate tijdlijsten aangegeven word dat deze uit/ingebouwd moet worden want er zit een bout die je niet los krijgt.
Heb er zelf laatst een ander stuk gereedschap voor gebruikt waarbij dit wel ging.
Maar denk al met al dat 600 euro wel een redelijke prijs is(blijft wel 600 euries!)
Er zit een stukje diagnose bij,onderdeel(geloof 230 euro) en reparatie.
Onderdeel is vervangen en probleem is opgelost
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar