Volkswagen Golf V: airco compressor stuk?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI BKC MOTORCODE

Hallo, Golf V 2006 Systeem Afgevuld Maar Geeft Geen Koude Lucht ( Climatronic)
Compressor (zexel) Schakelt Niet In , Uitgelezen En Geen Foutcodes.
Heb Spanning Gemeten Aan Stekker Van Compressor (uitgetrokken En Airco Ingeschakeld)
Meet Dan 3volt
Kan Ik Er Nu Vanuit Gaan Dat De Compressor Stuk Is?
Mvg Davy

davy2480

Geplaatst door davy2480 (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Hoe zijn de drukken? (bij airco uit en aan).
Hoeveel kwam eruit?
Niet een lek ergens?

davy2480 (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo, heb de drukken nog niet gemeten(welke zijn de juiste waarden voor deze ) er was nog 425G koelmiddel in het systeem
en nergens lekkage te bespeuren

TheoStek (0) PRO, 13 jaar geleden

Welk type Zexel ?

Als ik me niet vergis en op het bouwjaar af steven, dan is de gemonteerde Zexel een continu variabele airco compressor die dus altijd mee draait. (zonder magneetkoppeling)
Dit type Zexel compressors staan bekend met problemen, het meest bekend is het elektronisch regelventiel N280.

necfan (0) PRO, 13 jaar geleden

de pomp zelf is het probleem de koppeling word niet meer aangedreven door de as spietje uitgeslagen haal de koppeling maar los dan zie je het probleem is als het nog niet te ver ingesleten is te rep. met een revisie set anders andere pomp ook een ander merk en systeem goed doorspoelen en opnieuw vullen en evt een update draaien

gr van martijn ps klacht komt ook veel voor bij een touran

Hans4040 (265) PRO, 13 jaar geleden

[quote=davy2480]Heb Spanning Gemeten Aan Stekker Van Compressor (uitgetrokken En Airco Ingeschakeld)
Meet Dan 3volt
Kan Ik Er Nu Vanuit Gaan Dat De Compressor Stuk Is?
Mvg Davy[/quote]
Nee, daar kan je niet vanuit gaan...3 volt op de stekker is geen bewijs dat de compressor stuk is, maar bewijs dat er geen spanning op de stekker van de compressor staat (komt)

davy2480 (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo , vraag aan theo kan ik dat regelventiel uitmeten?
en is het aan te raden enkel dat te vervangen of beter complete pomp
er staan 55000KM OP teller
mvg davy

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Je moet ampere meten aan de aircopomp zelf,geloof uit mijn hoofd dat als hij maximaal aangestuurd word dat hij 0.7 A trekt.

Monar (0) PRO, 13 jaar geleden

Je kan airco systeem uitlezen en zien met hoeveel stroom de pomp aangestuurd word.

ALs je spanning wilt meten op de pomp moet je dat doen met de stekker erop.

Geloof op vol vermogen zit je op max 10 volt............ ( weet niet helemaal zeker)

Pompen gaan vaak stuk by the way

davy2480 (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo,
ik heb ondertussen een ruilcompresssor geplaatst en airco opnieuw afgevuld ,jammer maar helaas airco werkte nog niet.
Daarna terug beginnen meten, en tot de conclusie gekomen dat de drukken nog niet goed waren(lage druk en hoge druk)
Leverancier opgebeld en gezegd dat de compressor niet goed was!
Andere gekregen deze erop geplaatst en afgevuld,en ja hoor airco werkt perfect
Zo zie je maar dat zelfs een revisiecompressor niet altijd werkt
bedankt aan iedereen voor de info
mvg Davy

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.