na vervangen van de koppaking loopt de motortemperatuur op tot ong.105 graden voor de koelventilator aanslaat.inmiddels zijn de radiateur,waterpomp,thermostaat,thermoschakelaar,temp.sensor en de stoters vervangen zonder resultaat.de distrubitie staat op tijd.Wie heeft er nog ideeen? PS. 1.8 abs motor 262000 km
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al een nieuwe of andere radiateurdop geprobeerd?
Staat het onstekingstijdstip goed?
groeten Alexander
ziter wel de goede koppakking op waardoor het koelwater niet goed circuleert?
Dat is een goeie Henk...,kan zeker ook een oorzaker zijn.
groeten Alexander
Word hij werkelijk zo warm of geeft de temperatuurmeter te veel aan,komt nogal eens voor bij deze type passat.
gr. E.Tempel
Ik heb dat ook gehad bij mijn Passat. Meter geeft gewoon te veel aan. Ik heb dat gecontroleerd door temperatuurstickers op verschillende plaatsen op de motor en koelleidingen te kleven. Deze gaven temperaturen tot ongeveer 90 ° aan.
20 jaar
Is er nog nieuws te melden of is het probleem opgelost?
Laat het dan even weten!!
na vervangen ontsteking en lambda-sensor95% co stationair en op toeren)doet het probleem zich alleen nog voor als de motor stationair draait.onderweg temp. netjes 90 gr.Koppakking goede type en de koelvloeistof word echt warmer dan 100 gr.Zou het mogelijk zijn dat het toerental van de motor te laag is waardoor de opbrengst van de pomp te laag is? Die is momenteel ong. 650rpm.ps revisie verdeler bij dealer goedkoper dan bij universeel.
20 jaar
als die thermoschakelaar pas bij 105 graden aanslaat is er of iets mis met de thermoschakelaar of de circulatie hang dat ding in heet water en meet bij welke temp. hij schakelt .
als die thermoschakelaar pas bij 105 graden aanslaat is er of iets mis met de thermoschakelaar of de circulatie hang dat ding in heet water en meet bij welke temp. hij schakelt .
als die thermoschakelaar pas bij 105 graden aanslaat is er of iets mis met de thermoschakelaar of de circulatie hang dat ding in heet water en meet bij welke temp. hij schakelt .
als die thermoschakelaar pas bij 105 graden aanslaat is er of iets mis met de thermoschakelaar of de circulatie hang dat ding in heet water en meet bij welke temp. hij schakelt .
thermoschakelaar schakelt in bij juiste temperatuur allen koelvloeistof wordt warmer in het circuit in het blok dan in de radiateur. de slang op de pomp naar bovenzijde blok wordt 100 grd.terwijl de slang naar de radiateur koudt blijft maar de thermostaat wel open gaat er is gewoon sprake van een niet goede doorstroming door de radiateur bij een laag toerental,als toerental hoger wordt neemt de doorstroming door de radiateur toe en wordt de slang vanaf de pomp naar de radiateur warmer en dan schakelt de thermoschakelaar wel op tijd in.het lijkt dus of er een verstopping of vernauwing zit,maar dit heb ik allemaal gecontroleerd.
20 jaar
hoi ik heb het probleem ook weet je wat ik gedaan heb ik heb de ven eruit gehaald de radiateur ook heb alles schoongemaakt heb de stekkers van de ven en radiateur met een wattenstafje schoongemaakt ..met alcohol nou ben ik van het probleem af hoop ik heb ook passat en heb gewoon water in de radiateur zitten geen koelvloeistof ik hoop dat je er wat aan heb mazz andre
20 jaar
HELAAS BEGON DE AUTO NOG MEER MANKEMENTEN TE VERTONEN DUS IS HIJ NAAR DE SLOOP GEGAAN.MAAR TOCH NOG BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar