close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: motortemperatuur

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 injectie E2

De uitslag van de temperatuurmeter op het dashboard laat erg lang op zich wachten. Nadat de motor eenhele tijd, drie kwartier of bijvoorbeeld 30 kilometer gedraaid heeft, is er een minimale uitslag. Komt net voorbij het eerste streepje.
Is dit normaal?

Geplaatst door

paul40 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee, is niet normaal; voorkomende kwalen zijn de temperatuurmeetsonde, deze zit in het watermondje op de clinderkop en is zwart 2 polig of 4 polig (weet ik ffe niet zeker bij dit type) Thermostaat komt ook soms voor; maar niet vaak......

audia4 0
badge

18 jaar

Ik had hetzelfde. Maar nadat ik het tellerhuis had vervangen vanwegen een ander probleem was het probleem wat jij beschrijft ook verdwenen.

evdbeek 0

18 jaar

Maar Erwin, dan heeft het bij jou waarschijnlijk in het tellerhuis gezeten, toch?

paul40 0

18 jaar

Ja klopt. Ik dacht ook altijd dat het normaal was totdat ik het tellerhuis moest vervangen omdat de toerenteller het niet goed deed.

Bij mij duurde het ook vrij lang en werd hij volgend de meter niet warmer van 70 a 75 graden. Na het vervangen van het tellerhuis is hij binnen 15 km netjes 90 graden.

Het is van mij een Vw Golf vr6 uit 1997.

Je zou eens kunnen kijken wat je computer aangeeft bij een rit van 25 km (d.m.v. een obd interface). Kijk ofdat overeenkomt met je tempratuur meter op je dashbord.

evdbeek 0

18 jaar

hier hoef je niet het tellerhuis voor te vervangen; meestal is de spanningsregelaar de oorzaak. Deze zwarte transistor met 3 poten zit met een sterschroef en op een koelplaatje vast aan de achterzijde van de tellerklok.

Bij de betere elektronica speciaalzaak voor een paar euro te koop.....

En een 93er en 97 er tellerklokkenwinkel vergelijken is appels en peren verhaaltje....

audia4 0
badge

18 jaar

[quote=audia4]hier hoef je niet het tellerhuis voor te vervangen; meestal is de spanningsregelaar de oorzaak. Deze zwarte transistor met 3 poten zit met een sterschroef en op een koelplaatje vast aan de achterzijde van de tellerklok.

Bij de betere elektronica speciaalzaak voor een paar euro te koop.....

En een 93er en 97 er tellerklokkenwinkel vergelijken is appels en peren verhaaltje....[/quote]
klopt... de spanningsstabilisator komt 12v in 9v uit het middelste pootje is de massa.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

erwin. Paul en Harrie bedankt, ik ga er mee aan de slag.....je hoort/leest het wel !

paul40 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.