Hallo probleem oplossers,
Mijn VW New Beetle heb ik nu 1 jaar. het was onduidelijk wanneer er een grondige beurd had plaats gevonden en gezien het hoge benzine verbruik 1:8 heb ik heb een grote beurt laten geven. Nu enkele weekjes verder blijkt het benzine verbruik niet te zijn afgenomen en heb ik er een probleem bij gekregen.
Het probleem: Als de motor koud is start ik deze en loopt de motor als een zonnetje. Het temperatuur lampje brand ( blauw) en gaat na +/_ 3 minuten uit, vervolgens rijdt de auto nog steeds goed. na +/_ 6 km te hebben gereden gaat het lampje van het motor management een moment brand ( 1 seconde ) de motor schokt een keer rijdt verder en de motor slaat dan binnen een paar honderd meter bij het terug nemen van het gas en ontbranden van het motormanagement af. Vervolgens starten, de startmoter draaid en tevens de motor echter springt deze niet aan. Hij geeft geen kik net of er geen brandstof komt of vonk. Ik ruik ook na veel starten geen brandstof. Na een twee uurtjes stil te hebben gestaan start hij weer en loopt weer als een zonnetje, echter herhaald zich de storing nu wat sneller omdat de motor niet geheel koud was.
Bij uitlezing kwam naar voren temperatuur zonde motormanagement, EGRklep, slechte ontbranding cil 1,2,3,4, storing lapdasonde en gasmengsel onjuist.
Dit melde de garage men dacht aan de temperatuur sonde voor het motormanagement. Deze heb ik vervangen echter het probleem blijft gelijk.
Voor dat ik voor ook de andere niet goedkope onderdelen ga vervangen is mijn vraag: Kent iemand deze storing en welke oplossingen zijn toen toegepast.
Alvast bedankt voor jullie advies
Groet Gerrit
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze 2 liters hebben veel lamdasondes die stuk zijn waar door het benzine verbruik ook omhoog gaat.
dit staat dan wel in het storinggeheugen vermeld als slecht werkende lambdasonde of dergelijke.
groetjes jan.
Hallo Jan,
Alvast bedank voor je snelle reactie, maar is dit ook het probleem van het afslaan en niet meer aanspringen tot de motor koud is?
Groet,
Gerrit
14 jaar
Door die storingen die je opnoemt kan het niet zo zijn dat hij niet meer aan de praat te krijgen is,dan zou hij in ieder geval wel iets doen,maar omdat je zegt dat hij helemaal geen krimp meer geeft denk ik aan een defecte BDP sensor.
Waarschijnlijk is daarbij ook je lambdasonde defect of luchtmassameter,maar dan moet we eerst weten wat de storing zegt over de lambdasonde en egr,dus de juiste foutcode's.
Ooit exact zelfde probleem gehad met een oudere BMW 325 (uit '85 ofzoiets). Blok overgebouwd, starten, lopen. Wij blij, totdat ie na een paar minuten afsloeg en niet meer te starten was. Als hij koud was weer zelfde: starten, lopen totdat ie warm werd. Alles nagegaan, opnieuw aangesloten, stekkers op schade gecontroleerd etc. Geen resultaat...
Uiteindelijk bleek dat de auto op "choke" prima liep en op het moment dat hij van de "choke" afging hij uitsloeg. Was overigens bij ons een fout/defect in de computer van het motormanagement. Gewisseld met een andere die het goed deed en probleem was opgelost.
Of dit bij jou de oplossing is durf ik niet te zeggen. Symptomen zijn in elk geval identiek! Kan me zomaar voorstellen dat ze hier gericht naar kunnen zoeken? Zou de automatische choke roet in het eten kunnen gooien? Als die blijft "hangen" zouden de verkeerde waardes ook te verklaren zijn...
Luchtmassameter doet overigens ook hele rare dingen als die defect is of afwijkt. Met eigen Passat gehad: slecht starten, zuipen, onregelmatig lopen, automaat lelijk schakelen, galloperen bij staionair hoog-laag-hoog-laag-etc, bibberend rijden alsof er eierbanden eronder zaten. Uit laten lezen, en bleek inderdaad nogal af te wijken qua waardes. Toen die vervangen was leek de auto weer als nieuw en alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
Wens je succes!
14 jaar
Weet niet of je er al uit bent, maar kwam dit tegen op ander forum.
http://passat.be/viewtopic.php?f=111&t=3...
14 jaar
Hallo Probleem oplossers,
Alvast bedankt voor alle goede suggesties, echter mocht niets helpen. Ben toen toch maar naar de dealer gegaan en heb hem nu weer laten uitlezen.
Tot mijn verrassing kwam er iets anders uit als de eerste twee maal. Nu bleek in de computer geregistreerd te staan dat de motor toeren sensor defect zou zijn. deze laten vervangen en ja hoor het basis probleem was verholpen. Nu komt een storing zelden alleen en zou 1 cilinder niet altijd mee doen dus laten zoeken gelukkig bleek dit een beschadigde kabel van de ontsteking te zijn. Al met al een kleine 400 euries lichter rijd hij weer goed, en het verbruik van benzine blijkt tot nu ook goed te gaan.
Hopelijk kunnen die gene die het zelfde probleem onder vinden hier wat mee.
Groeten,
Gerrit
14 jaar
[quote=beltmge]Hallo Probleem oplossers,
Alvast bedankt voor alle goede suggesties, echter mocht niets helpen. Ben toen toch maar naar de dealer gegaan en heb hem nu weer laten uitlezen.
Tot mijn verrassing kwam er iets anders uit als de eerste twee maal. Nu bleek in de computer geregistreerd te staan dat de motor toeren sensor defect zou zijn. deze laten vervangen en ja hoor het basis probleem was verholpen. Nu komt een storing zelden alleen en zou 1 cilinder niet altijd mee doen dus laten zoeken gelukkig bleek dit een beschadigde kabel van de ontsteking te zijn. Al met al een kleine 400 euries lichter rijd hij weer goed, en het verbruik van benzine blijkt tot nu ook goed te gaan.
Hopelijk kunnen die gene die het zelfde probleem onder vinden hier wat mee.
Groeten,
Gerrit[/quote]
Bedankt voor de oplossing.
P.S. Motor toerental sensor is de bdp sensor.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar