close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: multieriem plaatsen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 aut

Mijn multieriem is gesprongen ivm een kapot lager meeloop rol.
Nu ben ik wel redelijk technies, maar krijg de riem er niet op de juiste manier op.
Waar moet ik beginnen heb alles al geprobeerd zelfs met een plaatje van google erbij!
En waar zit de spanrol(hoe los je die.


alvast bedankt gr danny

Geplaatst door

caddy123 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de spanrol zit tussen je dynamo en krukas
met een sleutel ontspannen en dan de riem er als laatste overheen leggen
voorfront in service stand zetten/naarvoren halen

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Ps hoe krijg ik hen in service stand.
Dan heb ik ff wat meer ruimte om er bij te kunnen.


alvast bedankt gr danny

caddy123 0

15 jaar

zit als t goed is li en re en bevestiging aan t front
kan je t een deel naar voren tillen
weet ook niet precies hoe zo
misschien dat dr vw t weet
ik kijk altijd en zie t dan wel

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Voorbumper moet er eerst vanaf en dan diverse bouten links en rechts van het front verwijderen,dan kan hij pas naar voren.

ricky 10
badge

15 jaar

front in servicestand:

luchtfilterbak er uit, knipperlichten weg, bouten die hieronder zitten los, onderplaat van motorruimte weghalen, bumper er af (bouten ook in wielbakken) zwarte beugel achter bumper weghalen, dan aan beide kanten in de gaten van de zwarte steun een draadstang m10 draaien, laatste bout van het parafan los, bouten aan de bovenkant langs de sluitrand van de motorklep los en de hele handel in een keer naar voren, zo'n 15 cm.

dan, de kunstofkeerrol er af slopen en wegsmijten; dingen lopen vaker vast. de stalen rol met de ribbels er in er af halen, lager er uitslaan en bij de eerste beste technische groothandel een ander halen. (dealer is alleen compleet met rol te krijgen en 16x te duur) de rol aan de spanner is de zelfde als de keerrol die je bent tegen gekomen. Niet los te koop, volgens de vw dealer ook niet los te vervangen, maar hij kan er wel af. bout heeft loctite en is linkse draad!! ook weer met loctite vastzetten.....


Riem er totaal zonder spanning opzetten, als je hem moet forceren scheurt hij in en kun je binnen 3 weken weer aan de gang. spanning haal je weg door de spanner tegen de veerdruk in te drukken met een sleutel op de bout van de spanrol.

audia4 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.