Volkswagen Polo: Multiriem gescheurd, net op tijd vervangen???

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Vandaag toevallig achtergekomen dat multiriem gedeeltelijk (pink lang) was beschadigd.

Ik voelde dat een gedeelte rubber weg was. (bestaat uit twee lagen?)
Nu denk ik dat m'n polo op tijd gered is, of kan een gescheurde multiriem VEEL hebben?

Want tja wanneer dit was gebeurd blijft altijd de vraag

1. bij aankoop of
2. later of net gebeurd.


Gr. HANS
PS en ik maar denken alleen distributieriem kan je auto naar de knoppen helpen

Sedan

Geplaatst door Sedan (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

een beschadigde riem gaat kapot, alleen hoelang dat duurt is niet te zeggen,(vervangen is zeker weten wijsheid) een gebroken multieriem hoeft niet direkt schade te veroorzaken, mits men daarna niet verder rijd..de waterpomp wordt aangedreven door deze multieriem, net als de dynamo en stuurpomp.

overigens is het risico wel aanwezig.....dat de multieriem breekt hij door de kunstofkap van de distributieriem slaat met alle gevolgen van dien..

Sedan (0), 17 jaar geleden

Bedankt Arie549.

Kan ik hieruit concluderen dat de auto lange tijd geen beurt heeft gehad?

Omdat bij een beurt de o.a. de multieriem word gechect.


gr. Hans met een engel op z'n schouder :)

Audidriver73 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=arie549]een beschadigde riem gaat kapot, alleen hoelang dat duurt is niet te zeggen,(vervangen is zeker weten wijsheid) een gebroken multieriem hoeft niet direkt schade te veroorzaken, mits men daarna niet verder rijd..de waterpomp wordt aangedreven door deze multieriem, net als de dynamo en stuurpomp.

overigens is het risico wel aanwezig.....dat de multieriem breekt hij door de kunstofkap van de distributieriem slaat met alle gevolgen van dien..[/quote]
Dit heb ik gehad vorig jaar met mijn bedrijfsauto, seat inca 19sdi, op de A2 bij Utrecht opeens een schok, motor slaat af en niet meer aan te krijgen. Bleek achteraf dat een stuk van de multiriem tussen de distrubutieriem was gekomen en deze 2tanden versprongen was over de brandstofpomp, verder gelukkig geen schade.

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Sedan]Bedankt Arie549.

Kan ik hieruit concluderen dat de auto lange tijd geen beurt heeft gehad?

Omdat bij een beurt de o.a. de multieriem word gechect.


gr. Hans met een engel op z'n schouder :)[/quote]
dat lijkt me wel ja, het visueel controleren hoort bij een beurt...

stefan84 (0), 17 jaar geleden

of zal er met de ogen dicht gecontroleerd zijn ?

dit is altijd lastig te zeggen maar normaal hoort men hier wel naar te kijken/controleren.

Stefan

Sedan (0), 17 jaar geleden

Nou twijfel ik toch aan de distributieriem.

Ik heb gekeken en zag voor 20 piek een distirbutieriem.Maar je hebt ook een distributieriemKIT ?
Weet iemand hoeveel tijd je kwijt bent als een garage deze vervangt en wat is normaal aan montage kosten??


gr. Hans

[url=http://img443.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img443.imageshack.us/img443/3286/...[/img][/url]

arie549 (0) PRO, 17 jaar geleden

distributieriem kit....is een riem incl de bijbehorende (span)rollen... het is aan te bevelen ook de loop en spanrollen te vervangen, verstandigste is dus een kit..

hoelang werk...hou het eens op tussen de 2 en 3 werkuren.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

kit betreft een riem en spanrol (geen looprol) montage totaal 1,5 uur.

paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.