Wij hebben een polo van 96 die slecht start en daarna gelijk afslaat. Stationair loopt hij niet meer als je geen gas geeft dan slaat hij ook gelijk af.
We hebben de bobine vervangen, er zit een nieuwe luchtfilter in en de gasklep is schoongemaakt. Bougies en verdelerkap zijn vernieuwd. En nog is het probleem niet verholpen.
Heeft iemand nog ideeen waar het nog meer aan kan liggen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sjors heb je wel de originele sleutel of de reserve. Typisch een transponder verhaal .
Dus hij loopt wel als je gas blijft geven? Zoja dan is wegrijblokkering goed.
Heb je de gasklep ook weer in de basisstand gezet met de testkast?
De reservesleutel hebben we geprobeerd helaas zonder resultaat.
14 jaar
Dan toch maar uitlezen. anders blijf je zoeken. Map sensor schoon?en of slangetje niet gescheurd. Vacuumslang aan remboester scheuren vaak bij de koppelingen .
[quote=ricky]Dus hij loopt wel als je gas blijft geven? Zoja dan is wegrijblokkering goed.
Heb je de gasklep ook weer in de basisstand gezet met de testkast?[/quote]
Nee kan je dit weleens zelf doen? Het lijkt me dat je hiervoor langs een garage moet. Morgen rijden we langs de garage om hem uit te lezen. Hopelijk weten we dan meer.
14 jaar
Vanochtend heeft de garage een poging gedaan om hem uit te lezen. Helaas is dit niet gelukt. Morgen gaan ze een nieuwe poging doen met een oude kast. Ben benieuwd.
14 jaar
Of zoek iemand met vagcom / VCDS, daar moet het zonder probleem mee lukken.
14 jaar
Ze hebben vanochtend met zo'n vagcom kast de auto geprobeert uit te lezen. Maar je raad het al niet gelukt. Ze konden alleen bij de onsteking komen maar hem niet bijstellen. De moed zakt me nu wel in de schoenen. Ze hadden het idee dat het aan de bedrading lag. Maar ze kunnen het niet met zekerheid zeggen. Als iemand me nog kan helpen GRAAG.
14 jaar
Huh, iets begrijp ik niet, je zegt dat hij niet uitgelezen kan worden en dat ze alleen de ontsteking kunnen zien..Dat kan dan niet, als je erin komt, kun je meerdere dingen zien, kom je niet in de ECU, dan zie je ook niks.
Met vagcom kun je de ontsteking controleren, niet bijstellen..
Wat doet hij nu als je volgas start, of als de motor loopt, stinkt hij dan naar benzine ?? En pruttelt hij ? Dus een teveel aan brandstof ( Sluiting in bedrading injectoren ? )
Of valt hij gewoon weg, ook geen benzine geur o.i.d. ( Te arm mengsel ? )
Op afstand, zonder het te horen of te zien word dat moeilijk zeggen..
Wat gebeurt er nu als je met volgas start en even het gas vast houd ? Blijft hij dan wel lopen of kun je hem zo wel aan de praat houden ?
Misschien een gevalletje : kvs temp sensor..
14 jaar
[quote=stefan84]Huh, iets begrijp ik niet, je zegt dat hij niet uitgelezen kan worden en dat ze alleen de ontsteking kunnen zien..Dat kan dan niet, als je erin komt, kun je meerdere dingen zien, kom je niet in de ECU, dan zie je ook niks.
Met vagcom kun je de ontsteking controleren, niet bijstellen..
Wat doet hij nu als je volgas start, of als de motor loopt, stinkt hij dan naar benzine ?? En pruttelt hij ? Dus een teveel aan brandstof ( Sluiting in bedrading injectoren ? )
Of valt hij gewoon weg, ook geen benzine geur o.i.d. ( Te arm mengsel ? )
Op afstand, zonder het te horen of te zien word dat moeilijk zeggen..
Wat gebeurt er nu als je met volgas start en even het gas vast houd ? Blijft hij dan wel lopen of kun je hem zo wel aan de praat houden ?
Misschien een gevalletje : kvs temp sensor..[/quote]
Wat ze mij dus vertellen is dat ze niet in de CPU kunnen komen maar wel naar de onsteking kunnen kijken. Of CPU nou hetzelfde is dat ECU weet ik niet.
Hij stinkt niet naar benzine als je volgas start.
Als de moter op tempratuur is dan blijft hij wel aan de praat maar de toeren schommelen.
En hoe kan je nou een te arm mengsel hebben als je euro 95 tankt? We tanken altijd bij de Tango en dan nog.. Dan zou hij er toch eerder last van moeten hebben? Of ben ik nou dom??? Zou kunnen hoor haha
14 jaar
Een te arm mengsel kan ontstaan door een defecte of slecht werkende sensor bv..Niet de benzine die je tankt want dat bedoel ik niet..
Als ze niet in de ECU kunnen komen, kunnen ze dus ook niet in de meetwaardeblokken de ontsteking e.d. zien..
14 jaar
[quote=stefan84]Een te arm mengsel kan ontstaan door een defecte of slecht werkende sensor bv..Niet de benzine die je tankt want dat bedoel ik niet..
Als ze niet in de ECU kunnen komen, kunnen ze dus ook niet in de meetwaardeblokken de ontsteking e.d. zien..[/quote]
En dat zegt??? Dat ze helemaal niets kunnen zien? En het probleem dus idd de elektra is? Of is dat allemaal giswerk. Een gokje wagen vind ik wel leuk maar niet met mijn spaarcenten.
14 jaar
Beetje vreemd verhaal inderdaad met dat uitlezen.
Kijk ook eens of de pakking die tussen gasklephuis en inlaatspruitstuk niet defect is, komt wel vaker voor en trekt hier dan valse lucht met als gevolgd niet meer stationair draaien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar