mijn golf dieselt na als ik hem af zet. Hij loopt op loodvrij 95.Met loodvrij 98 is het probleem opgelost.Vraag 1: heeft 98 schadelijke invloed op bijv. katalysator of aanvreten van rubber van benzineslang? Vraag 2:weet iemand de oplossing, ik heb zelf het idee dat er na het afzetten nog een beetje benzine komt. Op deze Pierburg carburateur 2E2 zit volgens mij geen stationaire magnetische afslagklep.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vreemd, dat je nog nooit tips hebt gehad, ik hoop dat je probleem al opgelost is maar toch: zit de retourleiding naar de benzine tank niet verstopt? Wanneer je de motor afzet, kan de benzinepomp zijn opgebrachte hoeveelheid niet kwijt, en de carb. zou iets kunnen overlopen.
Op 95 gebeurt het wel, op 98 niet. Heeft dus niets te maken met het feit dat er nog benzine komt. Die zou met 98 ook komen en dan zou het nadieselen ook moeten gebeuren. 95 is minder klopvast (ontbrand eerder uit zichzelf) dan 98. Heeft de auto veel korte ritten gemaakt. Dan heb je last van koolafzetting. Die gloeit nog iets na na het afzetten. De aanwezige benzinedampen op 95 hebben genoeg aan de gloeiende kool om te ontbranden. Euro 98 niet. Maak een (paar) lange snelle ritten over de autobaan zodat de motor flink moet werken. Dit helpt de koolaanslag te verwijderen.
21 jaar
Kan ook een ontstekingsprobleem zijn. Als bv de ontsteking te vroeg staat gaat de (RON 95) benzine spontaan ontbranden (pingelen) en worden de bougies te heet. Ook bij te laat tijdstip worden ze te heet. Zelfde gevolg als met koolafzetting - motor loopt door.
21 jaar
Trouwens.. Is deze (oudere) auto wel geschikt om uberhaubt op RON95 te rijden? Lijkt me haast niet! (Vraag na bij dealer) Dan pingelt de motor inderdaad (geeft meestal een tikkend geluid bij diep gasgeven bij lage toeren) en worden de bougies dus te heet. Sterker nog, langdurig pingelen kan motorschade opleveren. Tank RON98 (je hebt al ervaren dat het dan over is) en blijf daarop rijden!
21 jaar
Hallo. Ik heb zelf ook een Golf 1.8 uit 1988 gehad. Ik had het zelfde probleem. Ik heb geinformeerd bij de vw dealer en die hebben mij verteld dat er ook euro98 in moet en beslist geen 95!
21 jaar
Deze motor kan zonder problemen op euro95 rijden. Hij is er prima geschikt voor.
Bij mijn Jetta 1,6 53kW K6 uit 87 met dezelfde carburateur (behalve dan de stationairverhoging i.v.m. de automaat) is het probleem opgelost door de onderdrukdoos voor de choke te vervangen. Deze was lek en zorgde er ook voor dat de motor beneden het vriespunt moeilijk bleef lopen na koude start. Met de defecte onderdrukdoos is te zien dat de chokeklep bij uitzetten van de motor onmiddelijk sluit waardoor er een dot benzine de motor ingezogen wordt die voor nadieselen zorgt. Met de nieuwe onderdrukdoos sluit de klep slechts langzaam. Test de doos door bij warme motor de chokeklep dicht te duwen. In het begin gaat dit makkelijk maar het laatste stukje moet een flink stuk zwaarder gaan. Als de klep makkelijk te sluiten is, dan is de doos lek.
euro98 is net wat minder gevoelig voor nadieselen dan euro95 maar deze motor moet goed kunnen lopen op euro95. Succes ermee en laat eens horen of het opgelost is!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar