Het gaat om een golf II van '90 die verder in goede staat verkeerd.
bij koud starten slaat ie slecht aan, en als ie dan aanslaat, loopt hij op 3 cilinders en valt regelmatig stil.
Ook komt het voor dat hij net 800 toeren draait op drie cilinders bij volgas.
Echter naarmate de motor warmer wordt gaat deze steeds beter lopen, en boven de 50 graden mankeert er niets meer aan.
Om een en ander uit te sluiten hebben we nieuwe bougies gehaald,
het signaal v/d koelvloeistofsensor en de bedrading gecontroleerd, de ECU, de ontsteking, de injectoren, de luchtmassameter, de hoogspanningskabels en het contactslot verwisseld, maar het euvel blijft zich steeds voordoen.
Het betreft dus een digifant L-jetronic systeem met katalysator.
Ook hebben we nog olie met verschillende viscositeitsgetallen geprobeerd ivm de hydraulische klepstoters.
Wie heeft hier een idee over, of heeft er ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zo zo je hebt al heel wat gewisseld ,
Maar het belangrijkste mis ik toch.
En klepspeling al geconroleerd ?
en compressie gemeten?
Waarschijnlijk is je oliepomp kapot en levert deze een te hoge druk.
De eneigste oplossing is deze in zijn geheel vervangen en voor de zekerheid een paar lagerschaaltjes controleren op schade (vooral het eerste drijfstanglager).
21 jaar
welke cilinder doet niet mee als ie koud is?
sorry maar wat heeft de olie pomp te maken met het lopen op 3 cilinders ???
Het gebeurt wel eens dat de oliepomp teveel druk levert en dan blijft een hydraulische klep open staan.
Ik heb dat al eens meegemaakt.
21 jaar
kijk je injectiesysteem eens na is die misschien niet vuil als ik dti zo hoor zal dit zeker tot een van de mogelijkheden behoren suc6
21 jaar
mijm gti 8v met dezelfde moter heeft precies hetzelfde probleem , dit heeft hij gekregen nadat ik in de regen een andere auto heb opgestart , toen was het blok dus goed nat geworden
ben er nu ook al een paar dagen mee bezig maar tot nu toe zonder resultaat
als iemand de oplossing heeft gevonden wil die dan zo vriendelijk zijn dit naar mij toe te mailen
als ik het gevonden heb zal ik het hier op zetten
21 jaar
het is bij mij inderdaad de oliepomp , stond hem vandaag af te stellen toen hij zo slecht liep en toen klapte het olie filter er uit
carter eronderuit gehaald , pomp eruit en open gemaakt en hier zat de overdruk klep helemaal van vast , heb hem nu wel weer los gekregen maar zet er toch een nieuwe pomp op voor de zekerheid
lagers hebben gelukkig niks geleden
21 jaar
proficiat met het oplossen van je probleem,ik had daar nog nooit van gehoord dat de oiepomp de oorzaak daar van kan zijn.
vandaar ook mijn opmerking wat heeft een oliepomp te maken met het op 3cil lopen.
maar je ziet wel men leert iedere dag.
Ik moet even iets rechtzetten.
Bovenstaand probleem was niet opgelost met het vervangen van de oliepomp.
We waren bezig met de oliepomp toen er stomtoevallig een vw-monteur binnenliep.
Hij begon natuurlijk vragen te stellen en we vertelden het hele verhaal.
O zei hij. in de retourleiding naar de benzinetank zit een filtertje. Dat moet je doorverbinden of vernieuwen, en het is opgelost.
Is dit logisch? nee.
Maar het probleem was wel gelijk opgelost!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar