ik heb hier een golf 2 1.8 (carburateur) 66 kw,als je het contact uitzet valt ie niet gelijk stil hij zakt in toeren klimt dan weer 3 seconden en slaat dan af...wat zou dit kunnen zijn..?
koolafzetting in verbrandingsruimte was het enige wat ik kon bedenken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou kunnen dat de klep van de stationaire sproeier vast blijft zitten. (weet niet zeker of dit model er eentje heeft) Als ie er op zit is het een rond busje, diameter 30 mm met een draadje eraan.
succes
Deze carburateur heeft dat niet. Er zit wel een rond busje op met een draadje eraan maar dat is de bypass kanaal verhitting.
De gasklep hoort door de onderdrukdoos volledig gesloten te worden als je het contact afzet. Sluit de gasklep niet volledig, check dan alle vacuumslangetjes na of ze niet dicht zitten. Check het magneetventiel (zit achter op de carb.) of deze doorlaat met contact aan en sluit met contact uit. Check of het waselement de stationair toerentalverhoging helemaal uitschakelt bij warme motor. Stel de CO goed af, check de onderdrukdoos van de choke en let op welke benzine je tankt. Is dat allemaal goed, maak dan eens een snelle rit om de koolaanslag uit de cilinders te fikken. Deze carbu is ingewikkelder dan menig injectiesysteem haha!
Succes,
Paul
Oh zo'n ding, ben ik ook wel eens mee aan het hannessen geweest, die vaccumslangetjes breken af doordat ze hard worden van de motorwarmte. Verstopping komt i.d.d. ook voor. Check het hele zooitje maar eens.
Overigens kun je van injectiesystemen helemaal als ze elektronisch zijn ook hartkloppingen krijgen.
succes
jah hoor....der werd euro 95 ingegooid...
98 derin en het probleem was opgelost
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar