hallo mijn golf 1 gti heeft de laatste tijd een vreemd probleem als ik mijn motor uitschakel en de sleutel uit contact heb(wanneer de motor warm is), begint de motor weer even te lopen(net even 1 a 2 seconden). zou het kunnen zijn dat de injectors nadruppelen??? zoja wat kan ik er aan doen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou heel goed kunnen dat het probleem hierdoor veroorzaakt word,ook kan de koudestart injector nadruppelen en kijk tevens of de ontsteking op de merktekens van het koppelingshuis kijkgat overeen komen.Het kunnen ook koolresten in de verbrandings kamer zijn die nog nagloeien na het afzetten,verbruikt hij veel olie?
PS; indien het de injectoren zijn kun je ze beter alle 4 vernieuwen, een goede tip is ga naar de BOSCH dealer daar zijn ze stukker goedkoper dan bij de vag dealer en ze zijn verder gelijk alleen er staat geen VW & audi teken op.
Succes
Mvg,JM
Bedankt!!! nee hij gebruikt totaal geen olie en ik zal ook even de ontsteking controleren!!
groeten
Wilmer
20 jaar
Heb je de bougies vervangen, (voor het juiste type) Je krijgt dit probleem namelijk met deze motoren als er bougies met een verkeerde warmtegraad in zitten. Draai ze er eens uit. ze horen caramelkleurig te zijn. Niet gitzwart onder het kool in ieder geval.
Nog een probleem kan zijn dat er heel veel kool in de cilinderkop zit. Gebeurt met motoren die laag belast worden. Een langduurig ritje op 150+ km op de autobahn lost dit probleemloos op.
Nog een voorkomend probleem is dat de vlotter van de luchtmassameter niet meer vrij kan bewegen en dus open blijft staan. Komt door een vettige koek die zich afzet aan de onderkant van de klep en de wand van het huis. Schoonmaken is de oplossing.
Nadruppelende injectors test je als volgt: Injectors uitbouwen en in een potje steken. Pomprelais trekken en doorverbinden zodat de pomp gaat draaien. Hevel van de luchtmassameter op het luchtfilterhuis met de hand lichten zodat de injectors gaan spuiten. (moet mooi verdeelde nevel zijn anders kun je ze meteen weggooien) Hevel loslaten en de injectors bekijken terwijl de pomp doordraait. Mogen geen druppel meer lekken.
Echt lekkende injectors hebben ook nog als probleem dat de motor in warme toestand niet meer te starten valt door het wegvallen van de brandstofdruk. (geeft vaporlock in de inspuitleidingen)
succes
tank een 1/2 tank super .
heeft bij ons ook geholpen!
19 jaar
co% ruimer en stationaire toerental afstellen volgens fabriekgegevens
Het probleem is na loop van tijd weggegaan. Ik tank sinds een jaar super ongelood, grote kans dus dat het daardoor ook is verholpen. Sindsdien tank ik alleen nog maar super. (Geeft door het hogere octaan gehalte ook nog wat meer vermogen).
19 jaar
Wilmer, even iets toelichten.
Hoger octaangetal (niet octaangehalte)heeft niets met vermogen te maken. Dat sommige auto's gemaakt zijn voor super heeft vooral te maken met de compressieverhouding. Rij je met een automotor die ontworpen is om met super 98 te rijden toch met euro 95 dan krijg je met euro 95 minder vermogen omdat de pingeldetectie de ontsteking terugregelt waardoor het pingelen stopt en op die manier is het vermogen iets minder. Maar dat ligt zeker niet aan de benzine.
In een auto die voorzien is om met 95 te rijden heeft het dan ook geen enkele zin om dure 98 te tanken. Geeft die auto toch de indruk om op 95 iets minder te presteren dan ligt dat meestal aan de kwaliteit die op dat moment aan die pomp geleverd is en bij een andere pomp voel je misschien geen enkel verschil.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar