Volkswagen Golf IV: Nameten van ABS-kabel/sensor Golf 4.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AXR

Heren,

Gaarne hoop ik dat jullie me kunnen helpen mijn ABS fout op te lossen.

Vorige week heb ik mijn auto van een nieuw onderstel voorzien.
Hierbij is wat trek komen te staan op de ABS kabel rechtsvoor.
Tevens heb ik een ty-rap vast gehad achter de ABS ring rechstvoor (dus niet erdoor), in de buurt van de sensor.
Beide situaties kunnen mogelijk een kapot onderdeel veroorzaakt hebben.

Sindsdien heb ik een ABS storingslamp op mijn dasboard.
We hebben er een ELM 327 aan gehangen, deze gaf aan dat er iets mis was met rechtsvoor, de ABS sensor.

Ik heb de sensor ohms doorgemeten.
Bij rotatie gaf de multimeter een fluctuerende waarde om en nabij 0 Ohm. (Zelfde aan linkerkant, dus lijkt me normaal?)

Mijn vermoeden gaat dus naar de kabel. Maar hoe kan ik kabelbreuk meten?
Kan ik een normaalwaarde (controlespanning) op de sensorkabel meten?
Of moet de kabel aan het andere eind ook los en dan doormeten?
En zo ja, waar zit het andere uiteinde, de kabels verdwijnen onder parafan in een dikke samengebonden worst.

Als laatste, stel we komen achter de oorzaak en ik vervang het onderdeel.
Verdwijnt dan vanzelf de storing op dash of moet deze gereset worden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet, Berry Esselink.

Yoynameit

Geplaatst door Yoynameit (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Yoynameit (0), 13 jaar geleden

Ok, update.

Heb beide sensoren doorgemeten op spanning, 0 V.
Heb beide kabels incl ABS module doorgemeten op weerstand, oneindig.

Heb de beide sensoren nogmaals doorgemeten op weerstand, rond de 930 Ohm en +50 Ohms pulserend bij ronddraaien.(vorige keer instelling multimeter verkeerd.)

Heb de kabel aansluiting doorgemeten op spanning, 2,5 V links, rechts 0 V.
Oorzaak zit in kabelbreuk of uitgang ABS computer kapot.

Om de splitsing te maken tussen kabel of computer moet ik de kabel volledig doormeten. Waar zit het andere uiteinde van de kabel en hoe kom ik daar?

check

Beste antwoord, geplaatst door Yoynameit (0), 13 jaar geleden

Opgelost. Kabel doorgemeten, kabel breuk.
Bleek uiteindelijk kabel uit de stekker getrokken te zijn.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Ok txs voor je feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.