auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: niet aan de praat te krijgen .

Bouwjaar: 1987

beste forumleden

ik heb een probleem of mischien wel meerdere met m'n Golf2 GTI 79KW K6. heb m al jaren , waterpomp was kapot heb ik zelf vervangen inclu thermostaat,heeft na het plaatsen hiervan gelopen , echter week er voor accu van de auto omgevallen bout was niet goed aangedraaid (suf he) ,je raad het al accuzuur over de startmotor ,en over de bedrading , de startmotor (dat bovenste waar de bedrading aanvast zat werd bij een poging te starten errug warm en ook m'n plus kabel er naar toe werd errug warm , nieuwe (oude)startmotor gehaald ,kabel van de plus pool
helemaal wegghaald (was aangetast)en effkes met een startkabel aangesloten , als ik probeer te starten doet alles het ,dwz.het dashboard heeft verlichting ,en de startmotor krijgt stroom ,maar mist net de pit om m rond te gooien alsof ie klem zit , accu opgeladen,weer proberen ,zelfde verhaal , wat kan ik allemaal nog proberen kan er iets met de min kabels aan de hand zijn . en wat me ook opviel in m'n situatie zat er alleen een stekkertje aan de binnen zijde voorop de start motor ,wat moet er aan die andere?,of is dat niet nodig ?(heb nix loshangen wat er op kan )

vr gr David

Geplaatst door

prutsertje (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je em wilt starten via startkabels heb waarschijnlijk te veel spanningsverlies over de startkabel, doordat deze te dun is. Ik zou een nieuwe plus kabel naar de startmotor maken van de juiste doorsnede en dan weer proberen.

Wat je ook kunt proberen is 2 startkabels (parallel) aan te sluiten op de startmotor.

mvg Reinder

RDijkstra 0

19 jaar

das een goeie tip Reinder,daar had ik zelf nog niet aan gedacht,ik laat het je gelijk weten of ie het op die manier trekt.
vr gr David

prutsertje 0

19 jaar

habbie babbie startkabels? Te dun waarschijnlijk. Controleer alle verbindingen, en heel belangrijk: is de akku nog wel goed? Succes,
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

eh het was een nieuwe accu ,der is natuurlijk wat accuzuur uitgelopen ,maar ik zag toch geen platen die droogstonden.dus nog maar effe proberen met deze ...
vr gr David

prutsertje 0

19 jaar

Koperen litze kabel van startrelais naar koolborstelbrug half verbrand, komt vaak voor bij bosch starters. Even nieuwe kabeltje halen bij startmotorboer en er zelf in solderen. (of het hem even laten doen, want de koolborstelbrug weer monteren is een truckje)

audia4 0
badge

19 jaar

Die extra aansluiting wordt in jouw auto niet gebruikt. Die werd soms gebruikt om een voorschakelweerstand van de bobine tijdens het starten kort te sluiten. Dan heb je bij het starten een krachtiger vonk.
Veel VW's hebben Franse startmotoren. Heb ik over het algemeen goeie ervaringen mee. Zorg dat de bekabeling in orde is. Met een donorsetje accukabels met klemmen (pluskabel en ook de massakabel) van de sloop heb je in ieder geval goeie kabels. Het is wijs om de kabel van de dynamo naar de startmotor ook te vervangen want daar vreet het zuur ook in door en dan is het wachten op laadproblemen.
Kom je er dan nog niet uit, dan is het tijd om te gaan meten.
Laat effe weten hoe het gaat.
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

net een nieuwe (oude) voedingskabel gescored bij de sloop ,trouwens ook een belevenis hoor als je daar nog nooit ben geweest :-) 1e keer natuurlijk geen gereedschap bij :-0
en gelijk maar een boutje meegenomen om de accu vast te zetten.
t'lijkt net of ik er een nieuwe hobby bij heb....
gr David

prutsertje 0

19 jaar

Nog nooit op de sloop geweest? Dat is dan een gemis in je opvoeding hoor! :-)) haha.
Ik hoop dat je de pluskabel, de minkabel en de dynamokabel hebt meegenomen. Sluit ze aan en kijk eens wat er gebeurt. Laat maar horen.
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

had ik inderdaad eerder moeten komen ,trouwens ik ben op de sloop alleen voor de plus geslaagd die zit er nu op ,dynamo's op de sloop waren al weg dus alleen afgeknipte bedrading gezien , nieuwe min zou ik nog kunnen halen .
maar ben achter wat nieuws, er zit sluiting, ja ,hoe leg ik uit waar, " uh... bovenop het motor blok aan de achterzijde zitten vierkante stekkertjes een beetje bovenop (4x)".(Moeilijk bij te komen.)Daar knettert het als ik de plus aansluit aan de accu.

NB daar is water overheen gekomen uit het expansievat van de koelvloeistof.
Vr.gr. David

prutsertje 0

19 jaar

heb even gegoogled... , zijn dat de injectoren mischien ,die ik omschrijf ? ,Kan ik die zonder problemen los maken en schoon/droog maken?.

vr.gr.David

prutsertje 0

19 jaar

krijg het niet voor elkaar , ik ga een garage bellen :-(

prutsertje 0

19 jaar

Okee, veel succes!

Paulus8636 0
badge

19 jaar

kan pas volgende week do. bij de garage terecht,heb ik toch nog de tijd om wat te proberen :-0,zou de kortsluiting de oorzaak kunnen zijn van alle ellende?.

vr gr
David
David

prutsertje 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.