hallo monteurs,
probleempje met de auto, slaat niet aan.
- Alle sensoren doorgemeten en vergleken met de waardes die opgegeven zijn, goed.
- egr afgesloten
- compressie gemeten , goed
- distributie gecontroleerd, goed
- ecu gecontroleerd , goed ( op andere caddy loopt hij wel nlk)
- bdp sensor , goed
- naaldslagsensor , goed
- gaspedaal sensor, goed
- accu spanning , goed
- brandstof filter vervangen, iclusief dat witte geval, incl ringen.
- brandstof aangezogen , komt direct en geen lucht
- brandstof komt bij de verstuivers (ook erin ) zuigers worden nat
- uitlaat is niet verstopt
- pomp overgezet , loopt nog niet op andere caddy wel.
- tank is half vol
- stekker gecontroleerd van de pomp , goed
- ik heb ook nog een trechter op de pomp gezet en dan gestart om zo uit te sluiten dat er zeker brandstof komt
- relais gecontroleerd ( de beruchte , ook de rest vervangen maar geen resultaat)
- zekeringen zijn goed
- ecu krijgt spanning
Deze auto is tijdens het rijden er mee gestopt , klant zei al dat hij wat moeilijk starte toen hij smorgens weg wilde.
Je start de moter , rookt als een idoot wit dus brandstof geen gebrek maar slaat niet aan, soms wel heel even dat hij even een hik start en slaat gelijk weer uit.
O ja nu komt het leuke van het verhaal , er zijn GEEN foutcodes.
Heeft iemand nog sugesties ?
Bij mijn weten is het gewoon iets lulligs maar alvast bedankt voor het meedenken.
M vr grt S
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er is toch geen benzine getankt in plaats van diesel?
Nee dat is niet gebeurt is gewoon diesel
Al compressie gemeten?
Relais 109?
Ricky,
ja heb ik ook al gedaan , 30 bar op bijna alle cilinders, en relais heb ik allemaal al vervangen ook 109 geen resultaat.
Grt S
kijk eens naar het kruk-as tandwiel, de spie wil wel eens uitslaan/slijten dan klopt de timing niet meer.
loopt hij wel op een snufje ether?
gr. Steef.
Ik weet wel dat er type's zijn waarbij het krukastandwiel speedje doorslaat waardoor deze van tijd staat.
Zet de krukas op tijd gezien vanaf het speedje,en kijk dan of de 1e zuiger daadwerkelijk op z'n hoogste punt staat.
Je hebt zo te zien alles al gehad eigenlijk.
Ricky,
kijk eens naar de linker portier schakelaar deze zit in het massa schakel systeem die de regelunit aanstuurt.
gr.hans
Die spie heb ik al gecontroleerd verloopt niet , zit goed , ik heb wel eens meegemaakt dat die loszat maar dan bij turbo diesel moteren en tdi`s.
Maar die portierschakelaar zort toch alleen voor het aansturen van het gloei syteem ? en bij mijn weten alleen bij tdi`s , hij werkt trouwens wel goed dus zie daar ook geen probleem in, helaas..
grt sjaak
Het probleem is als je een beetje startpiloot toevoegd bij een diesel slaat ie gelijk vast heb ik al meer meegemaakt dus dat probeer ik niet meer.
Hij wil soms wel heeel ff lopen maar dat is dus sporadisch en maar een paar seconde.
heeft deze soms een smoorklep in de inlaat, zo ja zit die niet vast.
ik kan het motortype zo niet meteen voor me halen maar heb dit wel eens meegemaakt bij een vw transporter.
verder heb je denk ik alles gehad.
(trouwens als hij vast slaat op ether dan geef je hem teveel)
als hij op ether wel loopt weet je nl. zeker dat het blok mechanisch ok is en dat je het in het brandstofgedeelte
moet zoeken.
zat net in de zelfde richting als steef te denken. als er een smoorklep op zit kan dat het goed zijn,hebben tdi's ook vaak last van. goed reinegen en weer verder. kan alleen ook niet voor de geest halen of een sdi dit ook heeft.
zit te piekeren, maar je hebt al erg veel uitgesloten.
danny.
inlaat verstopt is waar ik telkens op uit kom. doek in inlaat? (kan bijna niet waar zijn mare.....)
Ik spreek hierin mijn sterke vermoeden uit dat het aan de brandstof ligt. Alle overige punten waaraan het anders zou kunnen liggen zijn hier reeds geopperd.
hoi
je schrijft dat je de brandstofpomp al hebt om geruild met een andere klopt dit?
zoals ik t hier lees heb gewoon een brandstof probleem.
nu moet ik zeggen ik heb dit maar een paar keer meegemaakt en toen bleek dit toch telkens de brandstofpomp te zijn.
en wat misschien belangrijker is herkent de software van jouw ecu de brandstofpomp wel resp. de sartonderbreker.
maar je moet eerst maar eens de leidingen losdraaien van de pomp ,starten en kijken of er wel brandstof uit komt en is dit niet het geval ben ik er bijna zeker van dat er geen herkenning is .
vr gr Willem
nog een keer
dat van die foutcodes moet je je niets aantrekken, overgerings de klachten bij ons waren dat de auto s avonds werd weg gezet en s morgens met geen mogelijkheid meer aan de gang kregen.
vr gr Willem
Weet je zeker dat er niets verstopt zit in de uitlaat? en de timing perfect is?
Oiram
Haal toch de distributie maar eens los en controleer of ook de nokkenas niet lis zit. Maw haal de kleppendeksel los en zet alles op tijd en kijk of die echt niet verkeerd staat. Want een distributie kun je heel makkelijk goed zetten, maar omdat hij soms wel even loopt heb ik het idee dat het toch in de timing zit.
Ik heb de pomp op een andere inca gezet en deze starte perfect in een keer en blijft mooi lopen zonder gerook.
Distributie heb ik gecontroleerd en weet 100% zeker dat deze goed staat en niks los zit.
Uitlaat heb ik losgeschroeft met Nul als resultaat.
Als je de leidingen losdraait komt er gewoon brandstof uit mooi in volgorde.
Ik ga zo even de slangen niet vanuit de tank er aan zetten maar vanuit een losse tank om zo het gedeelte van de tank naar de pomp ook helemaal uit te sluiten , denk niet dat dit het is maar dan weet ik het zeker.
De smoorklep is gewoon gangbaar en schoon ik blijft ook gewoon open staan, luchtspleet is groot genoeg.
Rechtstreeks op een tankje schone diesel aansluiten is inderdaad de beste stap om lucht, verkeerde brandstof etc uit te sluiten. Anders verstuivers wisselen met de andere caddy?
mischien ver gezocht mare... het ouderwetsche oliepomp verhaal?? te hoge oliedruk zodat de stoters open gedrukt worden en de kleppen blijven zweven?? zou wel het compressie verhaal tegen spreken maar mischien in combinatie van laag starttoerental wel comp. en bij langer starten niet meer? je schrijft ook eerder dat de zuigers nat worden?! peut en compressie moet lopen, kan ie alleen nog lucht missen, anders toch timing van pomp maar zo te horen was je daar al voorbij. (pomp halve slag verdraaid cq krukas) al-met-al een raar verschijnsel. ben erg benieuwd naar DE oplossing (jij ook neem ik aan!!)
danny
Heb je je massa van je ecu al gecontroleerd?
Groet Thijs
Ja jullie geloven het niet maar hij is weer klaar
en wat het is , ik zei al het is iets lulligs , de slang die naar het brandstof filter gaat die zoog op een of andere manier lucht in plaats van brandstof , nou kan er alleen 1 ding niet bij mij in , waarom binnen in de moter zo nat is en hij zo rookte.
Maar goed dat zal wel een raadsel blijven , maar wel dus de reden waarom je geen foutcodes heb , en al had ik die gehad ik ga er nooit echt op in.
Ik wil iedereen ff hartelijk bedanken voor het meedenken, je geheugen wordt wel weer ff goed getraint met dit soort geintjes.
met vr grt SJaak
"nou kan er alleen 1 ding niet bij mij in , waarom binnen in de moter zo nat is en hij zo rookte. "
Waarschijnlijk omdat je te weinig brandstof had om te ontbranden en die blijft dus "liggen" En als je maar vaak genoeg doorstart heeft hij op een gegeven moment wel brandstof genoeg en dat verklaart waarom hij dan wel eventjes loopt.
Ja daar kun je wel eens goed gelijk aan hebben , had ik nog niet aan gedacht , nou ik ga morgen naar amsterdam met het ding , kijken of ie dat goed doet, zo niet moet ik met de trein terug haha
grt Sjaak
Nou daar was ik weer even , hij heeft perfect gelopen toen ik weg ben geweest geen slag verkeerd, maar nu sinds kort begint deze weer met alleen s`morgens moeilijk te starten, met moeilijk starten versta ik dat hij moeilijk aanslaat, gigantisch rookt tijdens het starten , na tijdje starten slaat hij in 1 keer aan en loopt perfect.
Beetje vreemd dat hij nu weer begint moeilijk te doen , overgens als je de temp sensor los haalt voordat je hem start maakt dit geen verschil.
Ik heb dus geen foutcodes, zodra hij warm is of eenmaal even heeft gelopen is er niks aan de hand rookt ook niet verbruik is goed , nou had alles al gecontroleerd maar ... timing van de pomp ook staat precies goed.
Ik weet dat er al heel veel dingen zijn gezegt maar ik dacht vermeld het hier nog even ik zit er elke avond ff aan te werken dingen proberen en uit te sluiten kan hem maar 1 keer proberen iedere keer das vervelende ervan.
met vr grt S
Gewoon weer apart een tankje aansluiten. Als er 1 deel van de brandstofleiding poreus is, heb je kans dat er op een andere plek hetzelfde ontstaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar