hoi,
heb een caddy in de werkplaats gehad met het volgende,
klant heeft af en toe tot regelmatig last van inhouden en storingslampje ging op het laatst branden,
uitlezen geeft codes aan met betrekking tot hoeveelheidsregeling en naaldslagsensor.
pomp met scoop doorgemeten geeft geen vreemde beelden zoals ik ze wel gewend ben af en toe bij deze pompen.
brandstoffilter vernieuwd en forte brandstofreiniger toegevoegd en zelf de auto maar meegehad voor een paar dagen -> geen probleem meer.
*nu rijdt deze auto op rode diesel, zou de extra smering van het forte reinigingsmiddel het probleem nu tijdelijk opgelost hebben?
*kan door een brandstoftekort deze fout in de regeling en naaldslagsensor ontstaan?
hoor graag jullie idee hierover
groeten michiel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
michiel ik denk dat niet wat wel voor kwam bij dit bouw jaar was dat er een soort inductiespanning tussen de kabels was waardoor de motor rot ging doen.
er moest dan de kabel uit elkaar gehaald worden ik heb niet bij de hand hoe dat precioes ging maar bij de dealer kunnen ze dat nog wel vinden.
ook is wel de draadboom vervangen in bepaalde gevallen.
ook de stekeer van de pomp wilde wel eens vor de problemen zorgen.
groetjes jan.
Ik heb iets dergelijks meegemaakt,foutcode naaldslag sensor, naaldslagsensor vervangen,, gaf geen resultaat.
Uit eindelijk is klant naar een andere garage gegaan, Bosch dienst erbij geweest en computer vervangen, weer zonder resultaat.
Brandstofpomp aangeboden bij Lasaulec Drachten, na reparatie perfect lopen.
Gerard.
hoi,
bedankt voor de reacties, zal kijken of de dealer info heeft over die bekabeling,
anders als dat niet helpt en het probleem weer terugkomt de pomp er maar af en laten testen.
groeten michiel
Heel simpel antwoord :kabelboom vervangen! heb dit reeds meerdere malen aan de hand gehad en in alle gevallen kabelboom vervangen en problemen verholpen.is bekend probleem.
simpel is niet de complete kabelboom vervangen.. is geheel overbodig, het gaat slechts om enkele draden/contacten die je vernieuwd en ECHT HEEL SIMPEL buiten de al bestaande kabelboom heen kunt leggen en kunt samenbundelen. dus haal niet meer werk aan dan nodig.... tenzij je verlegen zit om werk ?
paul,
idd, heel simpel te doen, gewoon een stuk electriciteitskabel nemen, en de oude rommel eruit knippen, de zaak aan elkaar maken, met smeltbuisjes van AMP, en nooit geen problemen meer mee gehad.
Auto loopt NU nog, na 4 jaar, naar volle tevredenheid.
Groeten Marcel
hallo,
klant heeft nu een aantal maanden gereden, is over gestapt op normale diesel en ik heb vernomen dat ie nu geen problemen meer gehad heeft.
groeten michiel
rode diesel is verboden, deze is enkel voor lanbouwmachines/cv bestemd en niet voor voertuigen in de prive of bedrijfssector.
Rode diesel is slechter gefilterd dan de diesel die aan de pomp verkrijgbaar is.
Mijn bijdrage doet dat ook geen oplossing meer bieden, ze is al opgelost.
[quote=TheoStek]Rode diesel is slechter gefilterd dan de diesel die aan de pomp verkrijgbaar is.[/quote]
och, vandaar dat al die moderne trekkers er op stuklopen. heb mij dikwijls afgevraagt, ''wie mij dit zou kunnen vertellen''
Gr. paul
Ja we kunnen erover grappen waarom ook niet.
Een landbouwvoertuig is geen personenwagen, toch werken beide brandsofsystemen hetzelfde, maar stellen andere eissen aan onderdelen.
Rode diesel is het zelfde als de witte wordt een kleurstof aan toegevoegd, maar goed in de vijftien jaar dat ik in België woon en bekend ben met het fenomeen rode diesel (mazout) zowel in huisselijke kringen en auto's die op rode diesel rijden ervaren zelf welke problemen die daardoor ontstaan.
De één rijdt feilloos op rode diesel maar drie andere ondervinden problemen.
[quote=paulkelder][quote=TheoStek]Rode diesel is slechter gefilterd dan de diesel die aan de pomp verkrijgbaar is.[/quote]
och, vandaar dat al die moderne trekkers er op stuklopen. heb mij dikwijls afgevraagt, ''wie mij dit zou kunnen vertellen''
Gr. paul[/quote]
dit gebeurt echt, ik heb het al meerdere malen aan de hand gehad; 2 traps verstuivers die binnen de 1500 bedrijfsuren zo de bak in kunnen door slechte rode diesel.
Vooraanstaand fabrikanten hebben rode diesel in het programma die zwavelarm is en wel geschikt is voor moderne motoren. De ouderwetse HBO (huisbrandolie) is totaal ongeschikt voor moderne hogedruk inspuitsystemen. Een oude golf 1.6 diesel loopt er trouwens eeuwig op....
En, boeren lopen te jammeren hoor, als er 4 nieuwe inspuiters á ca 400 euri per stuk in hun dieselros moeten.... Weg is de winst van die goedkope partij brandolie. Heb je nog die groene gevallen met de gele wielen, zo'n hertje voorop; die hebben helemaal speciaal verstuivers; die willen nog wel eens afbreken met het demonteren; Met een beetje pech is de cilinderkop dan ook afgeschreven.
Inderdaad, de vroegere landbouwtraktoren, boten en dieselauto's van voor het turbotijdperk liepen probleemloos op huisbrandolie (rode mazout).
De huidige traktoren lopen op rode diesel, die beantwoord aan een bepaalde norm.
Tot voor een jaar mochten boten met moderne tubodiesels ook nog op rode diesel die aan de norm voldeed varen.
Conclusie: rode diesel is verschillend van rode mazout!
17 jaar
Helaas geloof ik niet in die onzin. Rode kleur is vanwege accijns zaken aangebracht en kan beslist geen invloed hebben op de diesel motoren. Tenzij er geknoeid is! Ik sluit mij geheel bij Paul aan.
17 jaar
Het zit zo:
Verschillen tussen diesel, rode diesel en paarse diesel:
Diesel is de brandstof voor het wegverkeer en de pleziervaart op het water en in de lucht.
Rode diesel is de brandstof voor al het andere dan wegverkeer en pleziervaart.
Paarse diesel
Dit is een teruggaafregeling voor zware vrachtautos in de transportsector. De reden van de teruggaafregeling is de compensatie van de accijnsverhoging voor dieselolie van 5 cent per 1 juli 1997 die voor de zware vrachtautos niet teruggesluisd kon worden via een verlaging van de MRB. Het bedrag van 5 cent is geïndexeerd en is thans 5,2 cent per liter.
Per 1 januari 2001 zal de oorspronkelijke bovengrens van 50.000 liter per jaar per vrachtauto vervallen; de oorspronkelijk ondergrens van 100 liter per tankbeurt wordt verlaagd tot 75 liter. Door deze verruimingen zal de teruggaafregeling vanaf 1 januari 2001 vrijwel volledig het dieselolieverbruik van circa 3000 mln liter door de zware vrachtautos dekken.
quote Helaas geloof ik niet in die onzin. Rode kleur is vanwege accijns zaken aangebracht en kan beslist geen invloed hebben op de diesel motoren. Tenzij er geknoeid is! Ik sluit mij geheel bij Paul aan.
zolang het maar diesel is heb je gelijk, maar helaas wordt HBO (net zo rood als rode diesel) ook aangeboden, zit vele malen meer zwavel en nog wat andere rotzooi in.
Proberen?? Neem een pompverstuiver diesel en zet hem lekker op HBO; spreken we elkaar over een paar maanden weer.
Wel eens gehoord van nen590?
Bij de huidige generatie landbouw voertuigen kan het schadelijk zijn voor het inspuitsysteem(vooral brandstofpomp), als de gasolie niet aan deze specificatie voldoet.
De brandstofpompen worden steeds gevoeliger en de gasolie schraler(mede door milieu norm!
[b]bron shell:[/b]
Alle dieselbrandstoffen die bedoeld zijn voor wegtransport moeten voldoen aan de europese norm EN 590.
Witte en rode diesel voor wegtransport zijn dus identiek, behalve dat er in rode diesel een kleurstof en tracer zijn toegevoegd omdat op rode diesel minder acijnsen worden geheven.
Rode diesel voor verwarming is echter niet getest volgens EN 590 en kan dus problemen veroorzaken in motoren.
Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards
Joris Vermeylen
Technical Information Centre (TIC) BeNeFrUx
Belgian Shell S.A.
Arnaud Fraiteurlaan 15-23, 1050 Brussels, Belgium
zo paul, ??????? vrienden in hogere sferen ???????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar