Een kennis van mij wil zijn caddy verlagen, ik zelf ben er zeker geen voorstander van maar klant is koning. Hoe kan ik hem achter het beste verlagen? Een centimeter of 5 vond hij voldoende. Zelf had hij het idee om er achter een veerblad er onderuit te halen. Wat heeft dit voor gevolgen van de veerwerking? Als er andere manieren zijn hoor ik het graag.
Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
weet niet zeker maar de veren liggen vlgns mij op de as
je kAN NET ALS BIJ TERREIN AUTOS DE VEREN ONDER DE AS HANGEN
ook kan je kijken of je de veerschommel kan inkorten
wat ook mogelijk is
met andere veren een glijschommel monteren
echter alles is een compromis/prutswerk
en de meest krijg je spijt van
zo goed als ik weet wordt bij het verlagen van een caddy de eerste methode genoemd door jerry veelal gebruikt, reken maar niet dat het mooi gaat rijden....ze stuiteren van zich zelf al.....
De manier van Jerry wordt veel toegepast onder de Caddyrijders. Heb er zelf wel eens in gereden, staat wel leuk maar qua wegligging en rijcomfort WAARDELOOS. Niet aan beginnen........
17 jaar
[quote=Fries33]De manier van Jerry wordt veel toegepast onder de Caddyrijders. Heb er zelf wel eens in gereden, staat wel leuk maar qua wegligging en rijcomfort WAARDELOOS. Niet aan beginnen........[/quote]
inderdaad, waardeloos het fijne is er dan wel vanaf....
paul,
Nou het resultaat.....
Ik heb er net aan de voorzijde 2 verlagingsveren ondergezet van 4 cm, en achter 1 bladveer er tussen uit gehaalt. De man die er in rijd vind het nu super! Hij zei: "1 bladveer achter hadden ze vanuit de fabriek al moeten doen". Niet omdat het in hoogte zo veel scheelt (3 cm ongeveer) maar de auto veert veel fijner zegt hij.
Dus weer een blije klant!
Bedankt voor de tips!
Koen
17 jaar
en voorafkeur met apk wegens losliggend voorveren met uithangende wielen
Nee dat niet, de veren zitten er vast tussen, ik kan ze niet bewegen dus ik durf hem makkelijk af te melden.
17 jaar
Ik rijdt zelf met een caddy 1 waarbij ik de as boven de bladveer heb gemonteerd i.c.m een standaard demper van de caddy2. De voorzijde is dan ook verlaagd (Bilstein demper, Weitec veer), echter zodanig dat de auto werkelijk goed rijd ( niet doorslaat) en hierdoor kan er met zeer hoge snelheden gereden worden. Achter verandert er dus niets aan de veerkarakteristiek aangezien het veerpakket nog dezelfde is. De veerweg is wel korter maar er kan nog steeds een behoorlijke lading mee (5 oliedrums 60ltr vol en 10 accu's) zonder problemen.
Jos.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar