Ik heb een caddy van een klant binnen gekregen welke het volgende probleem heeft:
Motor slaat goed aan zowel koud als warm, stationair loopt hij netjes, bij de eerste keer gas geven doet ie 't prima en zakt na het loslaten van het pedaal ook netjes terug naar stationair.
Maar als je de keren daarna gas probeerd te geven dan komt de motor maar tot ongeveer 2500 toeren, loopt beroerd en rookt ontzettend.
Als je de motor af hebt gezet en daarna weer start dan begint het verhaal weer opnieuw.
EGR dichtgemaakt, uitlaat los gehaald, inlaat losgehaalt, pomptiming gecontroleerd. Maar heeft niets verbeterd.
Wie kan mij helpen met een tip.
Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen storingen??
storingscode aanwezig ?
paul,
Ruud,
Wat doet de vlinderklep in de inlaat???
M.v.g,
Harrie
17 jaar
Vlinderklep in de inlaat werkt gewoon. Ook met de hand bediend maar heeft geen effect.
Storingen zijn aanwezig maar niet te wissen. De componenten welke storing geven zijn met een actuatortest wel hoorbaar aan te sturen.
(zoals egr-ventiel, vervroeging vd pomp en de ELAB)
Ruud.
Wat zeggen de storingen dan precies?
Hey ruud,
Richard heeft gelijk, welke storingen zitten er precies in?
Toch ruikt naar een stekker probleem of toch het al oude, alom bekende, gevreessde defecte ECU.
Groetjes,
Harrie
17 jaar
Oh ja, schiet me nog naar binnen.
De ECU zit op een fantastische plaats onder de parafan. Is deze niet zeik nat geweest??
17 jaar
Probleem opgelost Ruud????
17 jaar
Probleem leek opgelost nadat ik de ECU droog gemaakt had (klopt, Harrie) , maar af en toe slaat de motor nog over en is nadat ie afslaat niet meer aan de gang te krijgen.
Morgen relais '109' nog vervangen. Anders andere/nieuwe ECU? Zijn deze onderling uit te wisselen?
Ruud
Ruud,
Ik denk dat als zich nog steeds problemen voordoen dat je even moet kijken naar de contacten in beide stekker blokken. Als deze geoxideerd zijn kan dat ook problemen geven. Of de ECU's zomaar uit te wisselen zijn vermoed ik van niet, er zit namelijk een startblokkering op.
We horen wel hoe dit verder afloopt,
M.v.g,
Harrie
17 jaar
als de storing inspuitregelaar regelverschil is is de kans aanwezig dat er slechte + of - lassen in de kabelboom zitten een bypass van je pomp naar de ecu is een optie. allereerst de pomp laten testen grtjs john
Sorry voor de late reactie, (ik wilde weten of dat het probleem echt wel opgelost zou zijn).
Oplossing voor dit probleem is gevonden, zoals we al dachten zat het in de ECU.
Een nieuwe ECU bleek de enige oplossing, maar aangezien deze zo'n 1000 euro kost hebben we de klant als alternatief een 2e handse ECU
aangeboden. Nou is zo'n ECU natuurlijk niet voorzien van de juiste code's ivm startblokkering, maar bij de dealer hebben ze 'm opnieuw in kunnen leren in combinatie met brandstofpomp en contactslot/sleutel. (kan dus wel).
Dus inmiddels rijdt de klant al ff rond zonder problemen.
Harry, Richard en John, bedankt voor jullie reacties.
mvg. Ruud
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar